افزایش ۴۰ درصدی شمار کشته شدگان حوادث رانندگی در استان سمنان

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: شمار متوفیان ناشی از حوادث جاده‌ای در این استان، از ابتدای نوروز امسال تاکنون نسبت به نوروز پارسال ۴۰ درصد افزایش دارد.

سرهنگ موسی بزرگی رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: در نوروز پارسال ۱۲ نفر از هموطنان بر اثر حوادث جاده‌ای در استان سمنان جان باختند که این تعداد از ابتدای نوروز امسال تاکنون ۱۷ نفر بوده است

وی گفت: علت بیشتر تصادفات منجر به فوت در استان سمنان خستگی و خواب آلودگی راننده و ناتوانی وی در کنترل وسیله نقلیه و سرعت غیر مجاز است و بیشتر تصادفات هم در محور‌های فرعی استان سمنان رخ داده است

سرهنگ بزرگی ترافیک فعلی جاده‌های استان سمنان را پرحجم و روان اعلام کرد و گفت: با توجه به اعلام هشدار هواشناسی در خصوص بارندگی و لغزندگی برخی مقاطع جاده‌های استان سمنان، رعایت نکات ایمنی در رانندگی نظیر پرهیز از سرعت و سبقت غیر مجاز، خودداری از حرکات نمایشی و تغییر مسیر‌های ناگهانی الزامی است.

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: پلیس با رانندگان پر خطری که این موارد را رعایت نکنند برخورد جدی خواهد کرد و خودروی آن‌ها توقیف خواهد شد.

سرهنگ بزرگی افزود: در طرح نوروزی، بیش از ۱۵۰ تیم پلیس به همراه تیم‌هایی از راهداری، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی و امدادخودرو برای تامین و تقویت ایمنی مسافران در ۲۵۰ نقطه از جاده‌های استان سمنان مستقر هستند.

وی با تاکید بر لزوم ۱۵ دقیقه استراحت پس از ۲ ساعت رانندگی گفت: در ۶۰ نقطه جاده‌ای استان سمنان مجتمع‌های بین راهی و رفاهی مستقر است و رانندگان می‌توانند در این مراکز استراحت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار