آلمان روند پذیرش درخواست پناهندگی افغانستانی ها را متوقف کرد

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد روند بررسی اسناد درخواست پناهندگی افغانستانی ها به این کشور به طور موقت توقف یافته است.

رسانه‌های آلمانی به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داده‌اند این روند به دلیل نشانه‌هایی از سوءاستفاده احتمالی از سوی این کشور توقف پیدا کرده است.

در این بیانیه آمده است پس از این‌که در چند هفته گذشته نشانه‌های مجزایی از تلاش‌های احتمالی برای سوءاستفاده وجود داشت، وزارت امور خارجه و وزارت کشور به طور مشترک روندها را در سفارت اسلام‌آباد بررسی کردند.

بربنیاد آمار وزارت خارجه آلمان، از زمان به قدرت رسیدن طالبان، نمایندگی‌های این کشور در خارج از افغانستان بیش از ۲۸ هزار و ۶۰۰ ویزا برای افغانستانی ها صادر کرده است. از این میان حدود ۴ هزار و ۱۰۰ تن‌شان شامل کارمندان محلی این کشور هستند.

همچنان حدود ۳۰ هزار تن از افغانستان، از جمله کارمندان سابق محلی و افرادی که در معرض خطر قرار داشتند در آلمان پذیرفته شده‌اند.

افزودن بر آن، دولت آلمان تاکنون به بیش از ۴۴ هزار افغانستانی وعده پذیرش در این کشور را داده است.

چندی قبل نیز دولت آلمان در حال بررسی طرحی بود که به موجب آن، برخی از پناهجویان افغانستانی که مرتکب جرم شده و یا تهدیدی برای آلمان پنداشته می‌شوندرا به افغانستان باز گرداند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
عبدالحمید غفاری
۰۲:۱۴ ۲۳ تير ۱۴۰۲
سلام علیکم عبدالحمید غفاری هستم از کشور افغانستان ولایت کابل کارمند سابق اکادمی ملی نظامی افغانستان فعلا بیکار هستم تعدا فامیلم ۱۰ نفر لطفا کمکم کنید
آخرین اخبار