پلمب ۲۴ واحد متخلف بهداشتی با اجرای طرح سلامت نوروزی و رمضان

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرایی طرح بسیج سلامت نوروزی و رمضان در چهارمحال و بختیاری (از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۴ فروردین ۱۴۰۲)، تعداد ۲۴ مرکز متخلف در رعایت موارد بهداشتی در استان پلمب شد.

 دکتر بنایی در تشریح اهم فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده توسط مدیریت سلامت محیط و کار در نوروز ۱۴۰۲ اظهار داشت: در این مدت ۷ هزار و ۹۱۶ مورد بازرسی انجام شد که باعث پلمب ۲۴ مرکز متخلف بهداشتی و معدوم سازی ۱۱ هزارو ۱۱۱ کیلوگرم (بیش از ۱۱ تن) مواد غذایی غیربهداشتی شد.

وی افزود: در این راستا ۲۱۰ نفر متخلف در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

دکتر بنایی ادامه داد: تاکنون بازرسین بهداشت محیط و حرفه ای، ۵۲۵ مورد از سامانه‌های آبرسان در سراسر استان چهارمحال و بختیاری را مورد پایش و نظارت قرار دادند.

وی یادآور شد: در این مدت بازرسی از مراکز اقامتی ۱۲۴ مورد و بازرسی از اماکن مذهبی و مراکز بین راهی ۲۸۹ مورد انجام شده است.

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: طی این مدت ۲ هزار و ۸۰۱ مورد کلر سنجی مطلوب منابع آب آشامیدنی و ۴ هزار و ۱۷۴ مورد سنجش پرتابل سطوح و مواد غذایی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با فعالیت بازرسین بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در برنامه سلامت نوروزی، ۲۱ مورد رسیدگی به شکایات مردمی و سامانه بهداشت ۱۹۰ انجام شد.

به گفته وی؛ در این مدت طغیان بیماری در استان چهارمحال و بختیاری وجود نداشته است.

دکتر بنایی اضافه کرد: اپلیکیشن خدمات سلامت نوروزی و جوانی جمعیت مرکز بهداشت استان به نشانی الکترونیکی https://hseskums.ir/Health.apk تا کنون بیش از ۶ هزار و۵۰۰ بار توسط افراد مختلف با ip‌های متفاوت نصب و استفاده گردید.

شایان ذکر است: پیش بینی شده تا ۱۵ فروردین بیش از ۱۸ هزار بار نظارت و ماموریت در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی و رمضان در چهارمحال و بختیاری انجام شود که تاکنون حدود ۴۴ درصد آن تحقق یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.