مدیرکل هواشناسی استان زنجان:

هوای زنجان بیش از ۱۵درجه سانتی گراد سرد می شود/ هواشناسی هشدار قرمز صادر کرد

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از کاهش بیش از ۱۵ درجه ای دمای هوای استان طی چند روز آینده خبر داد و گفت: هشدار قرمز مبنی بر کاهش محسوس دما و تداوم استقرار هوای سرد صادر شد.

محمدرضا رحمان نیا مدیرکل هواشناسی استان زنجان به وضعیت جوی استان زنجان با بیان اینکه هشدار قرمز مبنی بر کاهش محسوس دما و تداوم استقرار هوای سرد صادر شد، گفت: این هشدار از شب جمعه یازدهم فروردین تا صبح دوشنبه چهاردهم فروردین ماه جاری را با توجه به استقرار توده هوای سرد شامل می شود.

وی افزود: بر اساس اعلام هواشناسی، هشدار زرد به آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه ای، هشدار نارنجی، اقدام ضروری احتمال خسارت گسترده زیاد و هشدار قرمز، اقدام فوری و همه جانبه برای مقابله با خسارت گسترده اطلاق می شود.

رحمان نیا ادامه داد: نوع مخاطره در این هشدار نفوذ هوای سرد همراه با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما و افت دمای کمینه به زیر صفر در اغلب مناطق استان است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: توده هوای سرد از شب جمعه ۱۱ فروردین به آسمان استان نفوذ می کند تا صبح دوشنبه چهاردهم فروردین ماه در استان مستقر است.

رحمان نیا با بیان اینکه شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره، سلطانیه و ماهنشان منطقه اثر این مخاطره هستند، افزود: با توجه به این هشدار، باغداران نسبت به ایجاد آتش های کوچک و متعدد در داخل باغ در ساعات نزدیک صبح و بامداد و محلول پاشی با کودهای اسید آمینه مقاوم به سرما قبل از روز جمعه اقدام کنند و همچنین از آبیاری غرقابی باغ در زمان وقوع سرما پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به افت شدید دما احتمال صدمه به شکوفه و جوانه‌های درختان وجود دارد، ابراز کرد: باغداران نسبت به ایجاد آتش‌های کوچک و متعدد در داخل باغ در ساعات نزدیک صبح و بامداد و محلول پاشی با کودهای اسید آمینه مقاوم به سرما قبل از روز جمعه اقدام کنند و همچنین از آبیاری غرقابی باغ در زمان وقوع سرما پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.