ضرورت گسترش فرهنگ مهارت آموزی بین جوانان

امام جمعه و نماینده ولی فقیه استان یزد گفت: توسعه و گسترش فرهنگ مهارت آموزی بین جوانان برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در جامعه ضروری است.

آیت الله ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه استان یزد در دیدار نوروزی با مدیر کل آموزش فنی حرفه‌ای استان یزد، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را بهترین مکان برای کسب مهارت مناسب و ورود به بازار کار عنوان کرد و افزود: در وضعیت فعلی جامعه باتوجه به این مطلب که دیگر شغل دولتی و کار پشت میز نشینی وجود ندارد و جوانان باید خودشان بتوانند با کسب مهارت برای خود و حتی برای دیگران کارافرینی نمایند، کسب مهارت در پیدا کردن شغل و کاریابی اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

او نقش رسانه ها، صدا و سیما و دیگر دستگاه‌های تبلیغاتی را در ترویج فرهنگ مهارت آموزی مهم برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با تعامل تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها بتوانیم در توسعه فرهنگ مهارت آموزی نقشی موثری ایفا نموده و آموزش‌های فنی وحرفه‌ای را بعنوان یک اصل در رسیدن به اشتغال جوانان در جامعه نهادینه کنیم.

حق جو مدیر کل آموزش فنی حرفه‌ای استان یزد نیز تریبون نماز جمعه را مکان مناسبی برای شناساندن بحث مهارت آموزی و اهمیت آن برای گسترش این فرهنگ بین جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: در سال جدید با خودکفایی در همه زمینه‌ها و دوری از اشتغال‌های کاذب، می‌توان شاهد کارآفرینی و اشتغال جوانان در جامعه باشیم.

او گفت: در این دیدار از مدال آوران جوان زیر بیست و یک سال که موفق به کسب دو مدال طلا، دونقره، یک برنز و سه دیپلم افتخار در رشته‌های آجر چینی، طراحی، مهندسی مکانیک، لوله کشی، آرایشگری، طراحی وب، فناوری مد و خیاطی شده بودند تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار