پرداخت هزینه‌های حوزه بهداشت و درمان بازنشستگان کشور

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: هم‌اکنون هزینه‌های حوزه بهداشت و درمان بازنشستگان کشور به روز پرداخت می‌شود.

نعمت‌الله ترکی روز پنجشنبه در نشست با مدیران کانون‌های بازنشستگی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۴۰ هزار میلیارد ریال معوقات حوزه بهداشت و درمان طرف قرارداد صندوق بازنشستگی کشور آذرماه سال گذشته همزمان با ۱۰ روز نخست دوران مدیریت جدید پرداخت شد.

وی افزود: فلسفه وجود و حضور صندوق‌های بازنشستگی، خدمت‌رسانی بیشتر به بازنشستگان هر جامعه است و در همین راستا باید از توان بازنشستگان در قالب سیاست‌گذاری‌ها و انتقال تجربه‌های بهره‌گیری شود.


بیشتر بخوانید


ترکی یادآور شد: در قانون برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه کشور پیشنهاد‌هایی برای کاهش مشکلات صندوق بازنشستگی کشوری با هدف ارتقای خدمات‌رسانی به جامعه هدف ارائه شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: توجه به حوزه بهداشت، درمان و نظام سلامت بازنشستگان از مهم‌ترین برنامه‌های این صندوق در سال‌جاری به‌شمار می‌رود.

وی گفت: در حوزه بیمه تکمیلی منابعی از دستگاه‌های اجرایی دریافت نشده، اما برای سال‌جاری اصلاحاتی در نظر گرفته شده است.

ترکی تاکید کرد: زیرساخت‌های لازم برای تقویت بیمه ملت به‌عنوان بیمه پایه نخست در کشور به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر به بازنشستگان در حوزه بیمه تکمیلی فراهم می‌شود.

وی افزود: بازنشستگان دارای بیماری خاص از خدمات بیشتری در حوزه بهداشت و درمان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری تصریح کرد: پیگیری لازم برای راه‌اندازی مرکز خدمات‌رسانی بهداشت و درمان به بازنشستگان چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود و ساخت و راه‌اندازی خانه امید استان با اولویت پیگیری و خواهد شد.

وی یادآور شد: الزام دستگاه‌های اجرایی به اجرای قوانین مربوط به بازنشستگان می‌تواند در ارتقای رفاهیات این گروه کمک کند.

ترکی اظهار داشت:پراکندگی حوزه گردشگری در صندوق بازنشستگی کشوری تجمیع و تا پایان بهار امسال در قالب یک هُلدینگ سامان‌دهی می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: بخش‌های مختلف حوزه اقتصادی سازمان بازنشستگی کشوری تقویت و بازنشستگان زیرمجموعه این صندوق از منافع آن بهره‌مند می‌شوند.

ترکی تصریح کرد: شرکت‌های زیان‌ده زیرمجموعه سازمان بازنشستگی کشوری منحل و برخی شرکت‌های دیگر این سازمان ادغام خواهند شد.

وی یادآور شد: توجه به توسعه سرمایه‌گذاری در دستور کار سازمان بازنشستگی کشوری قرار دارد تا بتوان به منابع و منافع بهتری برای ارتقای حوزه خدمات رفاهی بازنشستگان دست پیدا کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: در هر استان شرکت‌های تعاونی تشکیل و برای اجرای ابرپروژه‌هایی در سطح ملی فعال می‌شود.

وی گفت: نظارت بر تمامی فعالیت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری ضروری است و در همین راستا شفاف‌سازی در دستور کار قرار دارد که می‌توانند از طریق سامانه به فعالیت‌های این صندوق دسترسی و نظارت داشته باشند.

ترکی تاکید کرد: با مراکز فنی و حرفه‌ای هماهنگی شده تا در قالب تفاهم‌نامه بتوان آموزش‌های لازم برای اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی را دریافت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.