بیش از ۲۰ تن مواد غذایی فاسد در زنجان معدوم شد

رئیس گروه سلامت محیط بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: بیش از ۲۰ تن مواد غذایی فاسد در سطح استان طی ۲ هفته گذشته کشف و معدوم‌سازی شد.

جلیل نصیری رئیس گروه سلامت محیط بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: در این ارتباط ۶۶ مورد از اماکن و مراکز متخلف پلمب و برای ۱۱۰ متخلف نیز پرونده قضایی تشکیل شد.

نصیری با اشاره به اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند تاکنون، گفت: با اجرای این طرح، ۲۳ هزار و ۸۱۲ مورد بازدید بهداشتی از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شد.

وی تعداد نمونه‌ برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی طی ۱۴ روز گذشته را در سطح استان ۲۰۳ مورد عنوان کرد و گفت: در این مدت پنج هزار و ۴۶۲ مورد سنجش و ارزیابی کیفیت مواد غذایی با تجهیزات سیار انجام شد.

این مسوول با اشاره به ۱۹۸ مورد نمونه‌برداری میکروبی آب آشامیدنی، گفت: از آغاز اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی تا کنون پنج هزار و ۹۲۰ مورد سنجش کلر آزاد باقی مانده آب آشامیدنی انجام شده است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۰ گروه بهداشت محیط استانی و شهرستانی از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب فعال هستند و شبها نیز به صورت برخط خدمت رسانی می کنند.

رئیس گروه سلامت محیط بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه طی بازه زمانی یاد شده یک هزار و ۷۱ مورد بازرسی به صورت مشترک با نمایندگان دستگاه‌های مربوط انجام گرفت، ادامه داد: بهداشت محیط به ۶۳ مورد شکایات مردمی در سامانه ۱۹۰ رسیدگی کرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی تا ۱۵ فروردین ادامه دارد اما فعالیت های بهداشت محیطی تا پایان ماه مبارک رمضان برقرار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.