استقبال گردشگران از آرامگاهی مقدس در روستای کافی آباد

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان یزد گفت: امامزاده سیدکافی (ع) با قدمتی ۸۰۰ ساله در روستای کافی آباد از توابع بخش خضرآباد شهرستان اشکذر پذیرای گردشگران و زائران است.

حجت الاسلام زارع زاده مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان یزد افزود: امامزاده سیدکافی (ع) یکی از مکان‌های زیارتی تفریحی دهستان کذاب است و از نوادگان حضرت سید ساجدین امام زین‌العابدین (ع) با چند واسطه محسوب می‌شود.

او ادامه داد: این امامزاده واجب‌التعظیم در روستای کافی آباد از توابع دهستان کِذاب، بخش خضرآباد، شهرستان اشکذر در ۴۵ کیلومتری یزد واقع شده است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان یزد گفت: مردم روستا‌های مختلف بخش خضرآباد ودیگر هموطنانمان از سراسر نقاط استان یزد همه هفته عصر پنج‌شنبه و جمعه و به‌ویژه هنگام سال‌تحویل و ایام تعطیلات سال نو برای زیارت به این مکان مقدس مشرف می‌شوند.

او اشاره کرد: بنای این امامزاده مقدس دارای معماری اسلامی ویژه‌ای است که هنر معماران ایرانی را بیش از پیش جلوه گر ساخته است.
زارع زاده با اشاره به اینکه مقبره چند تن ازشهدای دوران دفاع مقدس، نیز در این امامزاده واقع شده است افزود: اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه؛ برگزاری مراسمات مذهبی؛ مراسم معنوی اعتکاف؛ مراسم تحویل سال، برپایی دعای پرفیض کمیل و ندبه از جمله فعالیت‌های فرهنگی واجتماعی است که در این امامزاده برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار