اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به شرایط جوی استان از اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه از ۱۱ الی ۱۴ فروردین ماه به علت بارش باران و کاهش دما خبر داد.

فیروز دولتشاهی مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بررسی آخرین داده‌های هواشناسی موجی ناپایدار در ساعاتی از روز جمعه تا صبح شنبه شرایط را برای وقوع بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید احتمالاً رعدوبرق و رگبار پراکنده تگرگ، در استان کرمانشاه فراهم می‌کند.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان کرمانشاه در حوزه بارش و کاهش دما، افزود: هشدار هواشناسی برای بارش از روز جمعه ۱۱ فروردین تا روز شنبه ۱۲ فروردین خواهد بود و عمدتاً در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان شامل شهرستان‌های سنقروکلیایی، کنگاور، هرسین، صحنه، کرمانشاه، پاوه، روانسر و جوانرود نمود بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کندی در تردد وسائط نقلیه، احتمال تگرگ و برخورد صاعقه، احتمال خسارت به سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی از مخاطرات احتمالی است.

دولتشاهی با اشاره به کاهش دمای هوا، گفت: از روز جمعه ۱۱ فروردین ماه تا صبح دوشنبه ۱۴ فروردین کاهش کمینه دمای هوا در مناطق سردسیر و معتدل به سه تا هفت درجه زیر صفر پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش دما کل استان کرمانشاه را در بر می‌گیرد، ادامه داد: احتمال سرمازدگی باغات، مزارع و گلخانه‌ها بر اثر کاهش محسوس دما دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: احتیاط در رانندگی، تسریع خدمات به مسافران نوروزی، پرهیز از کوهنوردی و قرارگرفتن در مناطق مرتفع، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، مدیریت مصرف انرژی، تدارک تمهیدات لازم برای محافظت از باغات، زراعت‌های موجود و محصولات گلخانه‌ای در مقابل کاهش دما، آمادگی دستگاه‌های اجرایی، اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه ضروری است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.