توزیع الکترونیکی گازمایع در سیستان و بلوچستان ضرورتی انکارناپذیر است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر حسب دستورالعمل های ابلاغ شده، توزیع الکترونیکی گازمایع به عنوان ضرورت انکارناپذیر امسال مورد تاکید بوده است.

مجتبی شجاعی با تاکید بر اینکه گاز بایستی به صورت مناسب و ارزان و ایمن به دست مردم برسد و مراجعات مردم و تشکیل صف های طولانی در مقابل جایگاه های توزیع و تامین گاز کاهش یابد و حرمت های مردمی حفظ شود، اظهار کرد: ساماندهی توزیع الکترونیکی گازمایع در سطح استان باید به صورت فوری انجام شود و شرکت های موزع گازمایع موظف اند تا پایان فروردین امسال حداقل ۱۰ درصد توزیع الکترونیکی خود را افزایش دهند.

وی بیان کرد: تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر این است در امور خدمت رسانی باید تکریم مردم در اولویت باشد و خدمات دهی به شهروندان با آسانی و بدون دغدغه صورت گیرد و مردم استان از این بابت نگرانی نداشته باشند، زیرا شایسته نیست مردم برای تهیه یک سیلندر گاز ساعتها در نوبت بمانند و در بازار سیاه نیز مجبور به خرید سیلندر گاز شوند، بنابراین در استان با اتخاذ تدابیر لازم به حفظ حرمت ها توجه شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: اجرای طرح توزیع الکترونیکی گازمایع جهت ارائه خدمات مطلوب و رفاه مردم است و هدف از اجرای آن اصلاح رویه معیوب توزیع و تامین نیاز مصرف کننده واقعی به بهترین نحو است.

شجاعی بیان کرد:طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع با هدف تامین رفاه حال شهروندان و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و استفاده غیرمجاز از گاز مایع و نیز ساماندهی توزیع برای مصارف خانگی و غیرخانگی با استفاده از کارت بانکی مخصوص نفت سفید سرپرست خانوار و برای مصارف غیرخانگی از طریق ثبت نام در سامانه دریافت فرآورده های نفتی(سدف)، که با مراجعه به شرکت های تاسیسات گاز مایع با کارت بانکی اعلامی در سامانه اجرایی و عملیاتی می شود.

وی طرح توزیع الکترونیکی گازمایع را از جمله برنامه های مرتبط با طرح هدفمندسازی یارانه ها عنوان کرد و گفت: فرمانداری ها و شورای شهر و تمامی سازمان ها و دستگاه های مرتبط موظف به همکاری با اجرای این طرح هستند و باید اطلاع رسانی لازم نیز در این خصوص انجام شود.

وی همچنین تاکید کرد: به منظور اجرای بهتر این طرح باید ساماندهی مراکز پرمصرف دولتی و غیر دولتی انجام شود.

وی ادامه داد: در حوزه تعویض سیلندر های معیوب گاز مایع باید ادارات استاندارد و صمت پای کار باشند و هزینه اضافی بابت این موضوع به مردم وارد نشود.

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان نیز با بیان نحوه اجرای طرح توزیع الکترونیکی گازمایع در استان گفت: طرح توزیع الکترونیکی گازمایع بااستفاده از زیرساخت بانکی باهدف مدیریت توزیع گازمایع از اواخر سال ۱۳۹۸ به صورت آزمایشی در منطقه زاهدان اجراشد و زیرساخت ها از اوایل سال ۱۳۹۹ در منطقه فراهم شد.

وی بیان کرد: آیین نامه اجرایی این طرح در کشور در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد و براساس دستورالعمل ابلاغی جدید اختصاص سهمیه به شرکت های موزع، براساس تراکنش های توزیع الکترونیکی خواهد بود.

این مسئول شروع امسال را بهترین فرصت برای اجرای این طرح عنوان کرد و افزود:شرکت های توزیع کننده گازمایع باید درصد توزیع الکترونیکی خود را افزایش دهند تا براساس آن بتوانند سهمیه مورد نیاز خود را جذب نمایند.

افزایش توزیع الکترونیکی توسط شرکت های موزع، اطلاع رسانی و تببلیغات محیطی در زمینه توزیع الکترونیکی، انجام فرخوان عمومی و ثبت نام خودروهای مصرف کننده گازمایع در طرح «اتوگاز» از طریق سامانه سازمان صمت، برگزاری جلسه بررسی مراکز پرمصرف در پایان هفته جاری از طریق اداره صمت و بازنگری و پایش خانوارهای مصرف کننده نفت سفید از تاکیدات و مصوبات مهم کارگروه ساماندهی و توزیع گاز استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار