استاندار گیلان:

ارائه خدمات به افراد هنجارشکن خلاف است

استاندار در شورای فرهنگ عمومی گیلان گفت: رعایت شئونات اسلامی در اماکن عمومی، خصوصی و دولتی الزامی و ارائه خدمات به افراد هنجارشکن خلاف است.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان در سال جدید که در دفتر نماینده، ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت برگزار شد، گفت: رعایت شئونات اسلامی در اماکن عمومی، خصوصی و دولتی الزامی است؛ از این رو ارائه خدمات به افراد هنجارشکن خلاف است و با مدیر متخلف برخورد می‌شود.

او با بیان اینکه باید قرارگاه جهادی فرهنگی متمرکز در استان و به تبع آن در شهرستان‌ها تشکیل شود، افزود: همه باید بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، برای حفظ ارزش‌های انقلابی بکوشیم و اجازه ندهیم خللی در اعتقادات و باور‌های ارزشمند دینی و اسلامی وارد شود.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه تمامی مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه‌های اجرایی باید به سر انجام برسد، به تلاش دشمن با استفاده از جنگ نرم و قدرت رسانه‌ای برای نفوذ فرهنگی و گسترش بی حجابی در جامعه اشاره کرد.

به گفته عباسی، استکبار جهانی بعد از اینکه از شکست جمهوری اسلامی در پروژه‌های تحریم‌های ظالمانه، جنگ اقتصادی، ایجاد اغتشاش و نظیر آن‌ها نا امید شد، وارد عرصه فرهنگی شده تا از این طریق بتواند بر ملت مسلمان ایران نفوذ کند که باید همانند گذشته در این زمینه هم هوشیار بود.

او با اشاره به اینکه اگر هر دستگاه و مسئولی به وظایف تعیین شده خود در حوزه عفاف و حجاب و فرهنگ به درستی عمل کند می‌توان به اهداف مدنظر رسید، گفت: قرارگاه جهادی فرهنگی متمرکز باید در گیلان تشکیل شود، زیرا در برخی شهرستان‌ها عملکرد مطلوبی در این حوزه انجام نگرفته است.

گیلان جولانگاه افراد هنجارشکن نیست

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه آرامش جامعه نباید متأثر از رفتار‌های ناهنجار عده‌ای قرار گیرد، تصریح کرد: انتظار است ائمه جمعه به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی و در کنار آنان فرمانداران در شهرستان‌ها به این امر توجه جدی کنند.

جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان

عباسی با بیان اینکه استان گیلان دیار سرداران، شهیدان و عارفانی همچون حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی است، گفت: اجازه نمی‌دهیم که نقاطی از این سرزمین ولایتمدار با مردمان با فرهنگ و اصالت اسلامی و انقلابی گیلان، جولانگاه برخی افراد ناهنجار قرار گیرد و مسئولان و اندیشمندان فرهنگی باید راهکار مناسب برای این معضلات پیدا و همه به صورت منسجم به تصمیمات اتخاذ شده عمل کنند.

برخورد با مدیران متخلف برای ارائه خدمات به افراد هنجارشکن

او با بیان اینکه رعایت شئونات اسلامی در اماکن عمومی، خصوصی و دولتی الزامی است، افزود: دستگاه‌ها حق ندارند به افراد هنجارشکن که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند، خدمات ارائه کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اگر دستگاهی از وظایف خود تخطی کرده و ضعیف عمل می‌کند با آن برخورد شود، تصریح کرد: در صورت ارائه خدمات، مدیر آن مجموعه تخطی کرده و باید پاسخگو باشد.

عباسی یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌ها برای حل معضل فرهنگی در گیلان را تشکیل کارگروه جهادی دانست و گفت: در این استان و در عرصه مسائل اقتصادی، آب، کشاورزی و دیگر حوزه‌ها قرارگاه جهادی تشکیل شد در این حوزه فرهنگی نیز باید با روحیه انقلابی و جهادی همه نهاد‌ها با همراهی مردم در بخش رفع مشکلات فرهنگی و به ویژه عفاف و حجاب پای کار باشند.

او همچنین حفظ حرمت ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و افزود: در ماه مبارک رمضان حفظ حرمت روزه‌دار بر همگان لازم است از این رو نباید اجازه داد به بهانه ورود مسافر و گردشگر در این بخش هنجارشکنی صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.