تزریق بیش از سه میلیون دُز واکسن کرونا در همدان

تاکنون سه میلیون و ۱۸۲ هزار و ۱۲۹ دُز واکسن کرونا (نوبت اول، دوم، یادآور و نوبت چهارم) برای افراد بالای ۱۲ سال در استان همدان تزریق شده است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:  از مجموع واکسن‌های تزریق شده یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۲۷۳ دُز واکسن مربوط به نوبت اول است که ۹۳.۳درصد جمعیت بالای ۱۲ سال را شامل می‌شود.

فاطمه ترکمان اسدی گفت: ۸۳.۹ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان همدان معادل یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۱۰۸ نفر هم دُز اول و دوم را دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: آمار تزریق دز سوم واکسن کرونا به ۴۱.۶ درصد معادل ۵۸۷ هزار و ۹۳۳ دُز رسیده است.

اسدی با بیان اینکه تاکنون ۳۳ هزار و ۸۱۵ معادل ۲.۳ درصد افراد بالای ۱۲ سال دُز چهارم را دریافت کردند، ادامه داد: هم اینک واکسن در همه ۱۴۸ پایگاه و مرکز جامع سلامت موجود و در حال تزریق است.

او از افرادی که ۶ ماه از دریافت آخرین نوبت واکسن کرونای آن‌ها گذشته خواست تا با مراجعه به نزدیکترین مرکز محل سکونت نسبت به تزریق واکسن برای حفظ سلامتی اقدام کنند.

رییس مرکز بهداشت استان همدان گفت: هم اینک واکسن سینوفارم در همه مراکز جامع سلامت موجود است، اما اگر شهروندان خواهان تزریق واکسن خاصی هستند می‌توانند از خدمات مراکز جامع سلامت معین استفاده کنند.

ترکمان اسدی افزود: در هر شهرستان یک مرکز به عنوان مرکز جامع سلامت معین انتخاب شده که در این مراکز واکسن برکت، اسپایکوژن و سینوفارم موجود است.

او بیان کرد: آزمایش پی. سی. آر در ۲ مرکز منتخب شامل دیباج در هنرستان و امام حسین (ع) در کوی خضر در ساعات اداری انجام می‌شود. 

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص رنگ بندی کرونایی استان همدان، شهرستان های"رزن، فامنین و کبودراهنگ" در وضعیت نارنجی، "تویسرکان و نهاوند" در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی هستند.

شمار افراد مبتلا به کرونا در استان همدن ظرف ۲ هفته گذشته رشد فزاینده‌ای یافته و بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی شمار بیماران بستری مشکوک و قطعی کووید ۱۹ هم اینک ۱۸۵ نفر است که از این تعداد ۴۹ نفر در بخش آی. سی. یو بستری و ۲۱ نفر هم وضعیشتان وخیم گزارش شده است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.