زخم‌های ظروف فلزی و پلاستیکی به طبیعت در روز طبیعت + فیلم

رهاسازی ظروف فلزی و پلاستیکی در طبیعت زخمی شدن حیوانات و آتش سوزی جنگل‌ها را بدنبال دارد.

در تقویم ایران سیزدهمین روز از فصل بهار به عنوان روز طبیعت انتخاب شده است و ایرانیان بر اساس یک سنت دیرینه برای آنچه که بدرکردن نحسی روز سیزده می‌دانند به دامن طبیعت می‌روند، اما این حضور اگر با ملاحضاتی همراه نباشد می‌توانند زمینه ساز اتفاقات ناگواری برای محیط زیست باشد

حسین حیدرپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: توصیه‌هایی مبنی بر روشن نکردن آتش در مناطق جنگلی یا خاموش کردن آتش پس از استفاده بار‌ها گفته شده است، اما موضوع رهاسازی پسماند‌های غذایی در طبیعت کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

او افزود: این پسماند‌ها شامل ظروف فلزی و پلاستیکی است که هر کدام آسیبب‌های جدی به محیط زیست و حیات وحش می‌زند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل ادامه داد: رهاسازی ظروف فلزی در طبیعت برای حیوانات گوشت خوار که برای تغذیه پسماند‌های غذایی به سمت آن می‌روند سبب آسیب‌های شدید جسمی به آن‌ها می‌شود.

حیدرپور گفت: چندین مورد بریدگی زبان، پارگی لب‌ها و خونریزی‌های صورت حیوانات ناشی از رهاسازی ظروف فلزی در طبیعت مشاهده شده است که در آینده تغذیه آنان را با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل افزود: رهاسازی ظروف پلاستیکی و شیشه‌ای در طبیعت جدای از ماندگاری طولانی مدت در طبیعت و آسیب زدن به ساختار خاک و گیاهان سبب می‌شود این ظروف در روز‌های آفتابی مانند یک عدسی عمل کنند و با عبور دادن نور آفتاب سبب آتش سوزی شوند.

او با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعاتی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است نحوه تردد مردم در جنگل‌ها است، ادامه داد: مسیر‌هایی که مردم در جنگل برای تردد انتخاب می‌کنند حتما باید به صورت خطی باشد.

حیدر پور گفت: گل‌ها، گیاهان و نهال‌ها اکنون در حال رشد هستند و تردد مردم به صورت غیر خطی سبب می‌شود گونه‌های بیشتری از گیاهان تخریب شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۱۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۲
اونایی که زباله ها را در طبیعت رها میکنن // در خانه خودشان هم آدمهای کثیف و شلخته ایی هستنن // فرزندنشان هم همینگونه بار میایند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۱۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۲
رها کردن زباله در طبیعت // اوج بی فرهنگی اون خانواده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۲
اینکه چیزی نیست !
باطریهای کوچک مستعمل را مردم به داخل زباله های عادی میریزند ، ضمن اینکه محیط زیست برای این امر برنامه ای ندارد ، شهرداری هم اقدام خاصی انجام نمیدهد و......!!!
آخرین اخبار