موافقت با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: بنابر پیگیری صورت گرفته با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی تا پایان سال موافقت شده است.

آقای کریم ذوالفقاری گفت: در گذشته مفهوم مکانیزاسیون تنها تراکتور در حوزه زراعت بود، اما امسال خوشبختانه بحث مکانیزاسیون از مجموعه ذیل معاونت زراعت خارج و به عنوان مرکز مستقل به معنای واقعی تبدیل به مکانیزاسیون زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان و حتی دامپزشکی و منابع طبیعی شده است. اقدام دوم زنجیره ارزش بخش کشاورزی و به عبارت بهتر مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی شد.

به گفته او، علی رغم آنکه طی ۲ سال اخیر خبری از تسهیلات اعتباری نبود، اما با پیگیری وزیر جهاد برای ماه های پایانی سال گذشته ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار در تمامی بخش های حوزه مکانیزاسیون، باغبانی، دام و طیور و آبزیان ورود کرد.

ذوالفقاری ادامه داد: بنابر تجربه سنوات گذشته، ارتباط خوبی با دانشگاه ها و موسسه تحقیقات فنی و مهندسی تات گرفتیم و سند تحول مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی  اجرایی تنظیم می کنیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون گفت: بنابر مکاتبه با بانک کشاورزی برای امسال با ۱۰ هزارمیلیارد تومان اعتبار موافقت شد که ۵ هزارمیلیارد تومان برای ۶ ماهه اول و ۵ هزار میلیارد تومان ۶ ماهه دوم موافقت شد که بنابر برنامه ریزی صورت گرفته، سازندگان ادوات و کمباین های غلات و برنج می توانند از این تسهیلات بهره برند.

او گفت: از ۲۰ هزار دستگاه کمباین غلات، ۸ هزار و ۷۰۰ دستگاه کمتر از ۱۳ سال عمر و مابقی بالای ۱۳ سال عمر دارند. براین اساس در ۲ ماهه پایانی سال گذشته ۶۵۰ دستگاه از طریق شرکت های کمباین سازی ایران تهیه کردیم که این موضوع در کاهش ضایعات تاثیر بسزایی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار