ایمانیه:

اصلاح اقتصادی در سفره مردم احساس شود

امام جمعه شیراز گفت: باید مسئله اقتصادی را از حیث حل مسئله مردم برنامه ریزی کنیم که رهبر معظم فرمودند باید اصلاح اقتصادی در سفره مردم احساس شود نه اینکه فقط شعار دهیم.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز به پیرامون مسئله دشمنان اسلام، انقلاب اسلامی و نقشه‌هایی که بر علیه ما مردم دارند اشاره کرد و گفت: امروز یک بار دیگر صحنه این جنگ و مقابله جبهه حق و باطل را باید برای خودمان ترسیم کنیم و بعد ببینیم که وظیفه ما در این موقعیت حساس چیست؟

او با اشاره به آیه ۲۶۸ سوره بقره "الشَّیْطَانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَیَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشَاءِ"، افزود: مردم، شیطان‌های جن و انس در این صحنه مبارزه حق و باطل اینگونه عمل می‌کنند و دو حربه به کار می‌گیرند تا شما را زمین بزنند. اگر از بیانات رهبر معظم انقلاب اینجا بگوییم جنگ ترکیبی همین کاری است که شیطان انجام می‌دهد و در آن واحد با چند مسئله مواجه هستید و دشمن عمدا این کار را می‌کند تا شکست در صف شما ایجاد کند.

دژکام با اشاره به مسائل اقتصادی و تورم از جمله گران شدن ارز، سکه، گفت: لیستی از مسائل این چنینی هست و در ادامه بیماری‌های دیگری است مانند رشوه خواری، رانت خواری و حق دیگران را ضایع کردن همه ابزاری است که دشمن به میدان آورده است. اگر یک مورد هم باشد دشمن در رسانه خود آن را ۱۰ برابر بزرگ‌تر می‌کند تا مردم را در موضعی قرار دهد. اسرائیل و آمریکا هم رسما دشمنی می‌کنند.

امام جمعه شیراز گفت: حمایت مالی و اقتصادی از طرفداران اسلام نکنید و هدفشان این است تا ملت از انقلاب فاصله بگیریند. این برنامه است و دشمن برای چیدن این برنامه‌ها برنامه‌ریزی کرده است. حال که می‌خواهیم مسائل اقتصادی را حل کنیم مشکل بعدی را به وجود می‌آورند تا در این مسیر درمانده شویم.

او با بیان اینکه بی حجابی، فحشا و منکرات در جامعه همه این‌ها نقشه دشمنان است، گفت: شیطان جنگ ترکیبی را با همه ابعاد بر علیه شما مومنین راه می‌اندازد و مومنین باید زیرکی داشته باشند تا این صحنه جنگ را به نفع خود تمام کنند و این مسئله دیگر است.

دژکام گفت: در صحنه جنگ ترکیبی دشمن بر علیه شما اگر کسی بخواهد خود را به غفلت بزند و بگوید اطلاع نداریم یا شما زیادی دشمن دشمن می‌کنید؛ دیگر چه زمانی می‌خواهد بیدار شود؟ اینقدر گیجی که در برخی از افراد است و خود را به نفهمی زدن که عده‌ای متاسفانه انجام می‌دهند مسلم است که اگر قلبا با دشمن نباشند، اما در عمل با دشمن همراه شدند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به سخنان امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان فرموردند ۲ دسته کمر مرا شکستند، عده‌ای دانسته و عده‌ای نادانسته که با دشمن همراهی می‌کنند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. باید از خدا بخواهیم این افراد از خواب بیدار شوند. صحنه جنگ بسیار حساس است.

او گفت: اگر جمع‌بندی بخواهیم داشته باشیم از وضعیت تقابل ملت ما در برابر این صحنه جنگ عظیم اقتصادی فرهنگی و شبیخون دشمن که امروز آشکارا حمله می‌کنند، این مطلب را از زبان رهبر معظم انقلاب می‌گویم که دشمنان هر چه تلاش کردند با عوامل نفوذی خود برای اینکه ملت ما را از عرصه مطالبه ارزش‌های دینی و انقلابی دور و مجبور به تسلیم کنند این ملت تا به امروز محکم و مقاوم در دهان دشمن زده است و از این به بعد هم در دهان دشمن می‌زند.

خطیب نمازجمعه امروز شیراز گفت: اکثریت قاطع ملت انقلابی و طرفدار ارزش‌های انقلاب ایستاده اند و این حرکت به خوبی ادامه داده خواهد شد، اما ما باید در هر بخشی از این مبارزه و حرکت استراتژی و چهارچوب حرکت خود را دقیقا مشخص کنیم و نگذاریم دشمن ولو برای یک لحظه احساس کند می‌تواند موفق شود.

دژکام خطاب به نمازگزاران و مردم با ایمان، گفت: همگی شما مسئول هستید. بنده اینجا می‌خواهم جمعیت مومنین روزه دار حرم سوم را سازمان دهم که چهارچوب حرکت و مبارزه خود را دقیق تنظیم کنید، چون دشمن به یک باره در جایی به شما آسیب می‌رساند.

او با بیان اینکه عرصه جنگ در دو قسمت اقتصادی و فرهنگی است و ما بایستی برای همه این حمله‌ها، ضد حمله تدارک ببینیم، گفت: مسلما آنچه در عرصه اقتصادی دارد رخ می‌دهد نیاز به برنامه ریزی دارد و این مردم، بالاخره متدینین هم وقتی احساس می‌کنند فشار اقتصادی است شرایط برایشان سخت می‌شود چه رسد به کسانی که شاید از نظر دینی و ایمانی قوی نباشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: بنابراین باید مسئله اقتصادی را از حیث حل مسئله مردم برنامه ریزی کنیم که رهبر معظم فرمودند باید اصلاح اقتصادی در سفره مردم احساس شود نه اینکه فقط شعار دهیم. مسئولین دولتی و مدیران کشور این مسئله بیشتر بر دوششان است و باید پای کار بایستند و تلاش کنند تا این مسئله حل شود.

دژکام گفت: اگر دشمن دارد حمله می‌کند در مقابل دشمن باید هم خودمان، مردم و دولت در این قسمت در حل مسئله اقتصاد با دولت همراهی کنند که جنگ است. اینکه رهبری می‌گوید مردمی سازی کنید اقتصاد را؛ با ما حرف می‌زند.

او در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد را مردمی سازی کنید و دولت به راه‌های مردمی سازی اقتصاد و حمایت از سرمایه‌های مردم بپردازد و از حیث کار مدیریتی اولویت برای دولت همین است و باید پیگیری کند، اما یک قسمت و گوشه از بحث اقتصاد اقدامات ایجابی است و قسمت دیگری از مسئله اقتصاد فساد‌های اقتصادی است که بازم مردم باید کمک دهند.

دژکام با ابراز تاسف از اینکه ما مبتلا به فساد اداری هستیم، گفت: قانون برای تسهیل مجوز کسب و کار داریم، اما برخی مقاومت می‌کنند و قانون را انجام نمی‌دهند و این یعنی فساد اداری و مبارزه با فساد اداری باید به خوبی انجام شود.

او گفت: بخشی از کار آشکار است و همه مطالبه می‌کنند و قانون است و به نفع مردم برای حل مشکل اقتصادی است و این قسمت انجام می‌شود، اما قسمت‌هایی ممکن است مواجه باشیم با یک فساد‌های پنهان؛ مردم متوجه می‌شوند، اما به جایی که باید اقدام و مقابله کند نمی‌رسد.

امام جمعه شیراز گفت: رشوه‌خواری متاسفانه وجود دارد؛ مسئله رانت خواری و بی عدالتی در توزیع امکانات هست که به اقتصاد کشور ضرر می‌زند و باید با آن مقابله شود. در این بخش مسلما مردم باید به میدان آیند، چون دستگاه‌های دولتی اگر به تنهایی اقدام کنند به سلامت نمی‌رسد، چون همیشه شیطان هست و عده‌ای خطا می‌کنند مگر اینکه بدانند مردم در مقابلشان هستند و رصد می‌کنند و بررسی می‌شوند.

دژکام با تاکید بر اینکه اینکه رهبر معظم انقلاب فرمود نیاز به تحول داریم دولت باید تلاش کند و مردم هم حمایت کنند، گفت: جنگ است و یک عرصه نبرد اقتصادی است و این اختلاس‌گر‌ها و رشوه‌خوار‌ها و کسانی که فساد اداری دارند و بی عدالتی می‌کنند در لشگر دشمن هستند و برعلیه ملت کار می‌کنند و باید جلوی این نفوذی‌های دشمن گرفته شود و این خواست رهبر معظم است و مردم نشان دهند که آماده همکاری با دولت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به حل مسائل به نام مردم‌رسی، گفت: راه حلی که به ذهن جوانان شیراز رسیده و به نظر رسیده کار موفقی بوده و باید توسعه پیدا کند. اگر این مسئله را توسعه دهیم مطمئن باشید دشمن شکست می‌خورد و مقابله و هک کردن سامانه توسط دشمن نشان از این است که دشمن متوجه این مقابله شده است و این کار در تحقق آن چیزی که رهبر به عنوان تحول فرموده است می‌تواند یک راه حل باشد.

او گفت: قضیه مردم در خصوص مسائل مربوط به شراب خواری، روزه خواری، بی حجابی و بدحجابی شروع شد به خاطر اینکه متاسفانه این صحنه‌ها مشاهده می‌شد و هیچ کس احساس مسئولیت نمی‌کرد و این کار مردمی است. به مدیران استانی گفتم که حمایت کنید، اما کار، کار مردمی است و کار جوانان شماست لذا این کار در جهات مختلفی موفق بود، به اندازه نیاز این استان نیست، اما کار مؤثر است.

امام جمعه شیراز با تصریح بر اینکه اگر مردم پای کار نظام باشند غیرممکن است که دشمن پیروز شود و قطعا با کمک و همراهی زائران احمد ابن موسی (ع) و ارادتمندان اهل بیت (ع)، بینی دشمن را به خاک خواهند مالید، گفت: امام فرمود با یک ملت نمی‌توانند کاری کنند و ما از جایی ضربه می‌خوریم که تکه تکه می‌شویم.

او با بیان اینکه تذکر لسانی را هیچ کس نباید غفلت کند، گفت: هرکس امروز این تذکر را نمی‌دهد مسئول است و امروز تذکر لسانی وجوب عینی است نه اینکه بگوییم کفایی است. وظیفه همه است و تا وقتی که به حد کفایت برسد برای تمام ملت واجب است. اگر مستقیم می‌توانید تذکر دهید بسم الله، ولی اگر نمی‌توانید تذکر دهید سامانه مردم رسی را گذاشتند تا گزارش دهید و اقدام شود.

دژکام اعلام کرد که ۸۰ درصد جمعیت در نظرسنجی‌ها می‌گویند حجاب را واجب و لازم می‌دانیم و این درصد اگر خود را نشان ندهند همین آش است و همین کاسه.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس گفت: در عرصه اقتصادی خواهش بنده از جوانان این است که بساطی راه بیندازند که مردم بتوانند اگر کسی رشوه می‌خورد، رانت خواری می‌کند و حق مردم را ضایع می‌کند گزارش دهند و مسئولین هم موظفند پیگیری و حمایت کنند. در عرصه فرهنگی هم این کار خوبی که راه انداخته اند شما حمایت کنید تا تعطیل نشود و این مسئله را واضح کردم.

دژکام در ادامه با اشاره به ۱۲ فروردین‌ماه روز جمهوری اسلامی، گفت: امروز احترام کردید سرود جمهوری اسلامی را و اعلام آمادگی دوباره ملت برای همراهی با نظام مقدسی که با خون هزاران شهید آبیاری شده است.

او در ادامه با اشاره به روز ۱۳ فروردین‌ماه روز طبیعت، گفت: نکته‌ای که در روز طبیعت مورد سوءاستفاده دشمن ممکن است باشد، معصیت است. کسی مخالف این نیست که از طبیعت بهره‌مند باشید، ولی مخالف این هستیم که معصیت باشد لذا باید همه دستگاه‌ها با این مسئله مقابله کنند، چون با دشمن همراه می‌شوند و فقط یک معصیت ساده نیست این معصیت مرکب است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به میلاد مسعود سبط اکبر پیامبر امام حسن مجتبی (ع) اشاره و از برگزاری دو حرکت خوب در شیراز از جمله جمع روزه اولی‌ها در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و برگزاری مراسم میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مسجد نصیرالملک خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۲
امیدوارم که اصلاح اقتصادی انجام شود
آخرین اخبار