خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان

امامان جمعه در خطبه‌های این هفته، با دعوت مردم به رعایت تقوا و بهره بردن از فضایل ماه مبارک رمضان برلزوم تلاش برای تحقق شعار سال اشاره کردند.

 نماز جمعه اهل سنت بندرعباس 

 شیخ مهجور خطیب نماز جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: ماه رمضان فرصتی برای کسب خوبی‌ها و عبادت بیشتر خداوند است.

 نماز جمعه میناب

امام جمعه میناب به روز ۱۳ فروردین اشاره کرد و گفت: در روز طبیعت از عموم مردم بویژه همشهریان میناب می‌خواهم حقوق طبیعت را رعایت کنند.

حجت الاسلام محسن ابراهیمی گفت: یکی ازاولویت‌های بسیار مهم حکمرانان درکشور بحث اصلاح اقتصادی و معیشتی مردم است و انتظارمردم این است که وضع اقتصادی و معیشتی آنان بهترشود.

 نماز جمعه بوموسی 

امام جمعه بوموسی با اشاره به شعار سال جدید به نام مهار تورم و رشد تولید گفت: مسائل و مشکلات اقتصادی کشور با برنامه ریزی صحیح، کار جهادی و شبانه روزی و ورود مردم به اقتصاد حل می‌شود.

حجت الاسلام محمد پاک نژاد با اشاره به ترویج بی حجابی در جامعه توسط برخی افراد گفت: ملت ایران ترویج بی حجابی در جامعه توسط برخی افراد بخاطر تحت تاثیر فرهنگ بیگانه قرار گرفتن را محکوم می‌کنند.

 نماز جمعه قشم 

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه قشم با انتقاد شدید از اهمال کاری در مقابله با پدیده شوم بی حجابی گفت: از انتشار بیانیه وزارت کشور تشکر می‌کنیم و تاکید داریم باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول حوزه عفاف و حجاب در مقابله با تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمن در آسیب رساندن به خانواده و سلامت و امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه، تمام توان خود را به کار گیرند.

نماز جمعه اهل سنت قشم 

شیخ محمدسعید خطیبی، امام جمعه موقت اهل سنت قشم با بیان اینکه روزه آزمون بزرگ الهی برای مومنان است، گفت: در بحث روزه داری، مبنا نخوردن و نیاشامیدن صرف نیست، موضوع تسلیم بودن در برابر فرمان الهی است که رستگاری واقعی را در پی دارد.

 نماز جمعه بندرلنگه

حجت الاسلام اسماعیل نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به حجاب گفت:اگر جامعه‌ای بی حیا و بی غیرت شد دیگر از دین و ارزش‌های خانواده چیزی باقی نخواهد ماند و باید منتظر رفتن همه ارزش‌ها باشم.

 نماز جمعه اهل سنت بندرلنگه

خطیب نماز جمعه اهل سنت بندرلنگه گفت: رمضان ماه سر سپردگی به ذات باری تعالی و ماه جبران قصورات و کوتاهی در اعمال و رفتارمان است.

شیخ احمد محمودی نژاد گفت: روزه انسان را به تقوا می‌رساند وتقوا رابطه شیرین بنده با الله هست ودر زندگی او گشایش حاصل می‌شود.

 نماز جمعه بشاگرد

امام جمعه شهرستان بشاگرد گفت: مسلمانان با الگوگیری از مواضع ام المومنین حضرت خدیجه علی‌ها سلام زمینه‌های پیش برد نهضت جهانی اسلام را بیش از این فراهم کنند

حجت السلام حسین غلامی گفت: یوم الله دوازده فروردین عید مردم ایران است، زیرا در این روز با قدرت سرنوشت خود را بدست گرفتند

 نماز جمعه سیریک

امام جمعه شهرستان سیریک با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان گفت: این توافق از عزت و قدرت ایران بود و هر جایی برای تامین امنیت و منافع مردم باشد جمهوری اسلامی در آنجا مداخله و ورود می‌کند.

حجت الاسلام محسن سالاری گفت: یکی دیگر از توافقات ایران و عربستان تو دهنی به امریکا و اسرائیل بود که ما برای رفع مشکلاتمان در سطح منطقه و خاورمیانه نیازی به آن‌ها نداریم.

 نماز جمعه جاسک 

امام جمعه شهرستان جاسک گفت: حضرت خدیجه (س) در آغاز اسلام ایمان آورد و تمام ثروت خود را در راه دعوت و ترویج دین اسلام خرج کرد.

حجت‌الاسلام عباس ذاکری گفت: دشمنان ایران تمام تلاش خود را به کار برده اند تا حجاب را موضوعی برای دو قطبی سازی و ایجاد شکاف عمیق اجتماعی قرار دهد که موفق به این کار نشدند چرا که حجاب از پایه‌های تمدن ملت ایران دارد.

 نماز جمعه حاجی آباد

حجت الاسلام محسن خسروی امام جمعه موقت حاجی آباد با اشاره به روز جمهوری اسلامی ایران گفت: یوم الله دوازدهم فروردین روزی است که مردم کشورمان جمهوری اسلامی را انتخاب کرده و این انتخاب نشانگر دموکرات بودن ایران اسلامی است.

نماز جمعه شهر رودان

امام جمعه رودان با اشاره به روز ۱۳ فروردین روز طبیعت و تقارن آن با ماه مبارک رمضان گفت: رفتن به طبیعت اشکال ندارد، اما حرمت ماه رمضان باید حفظ شود.

حجت الاسلام مهدی دری با بیان اینکه در آستانه میلاد امام مجتبی (ع) کریم اهل بیت قرار داریم، گفت: مردم، خیران، گروه‌های جهادی و مراکز خیریه بیش از پیش در این ایام به فکر محرومان باشند، تا انشاالله با اقتدا به سیره آن حضرت خدمات مؤثری انجام شود

 نماز جمعه پارسیان 

امام جمعه شهرستان پارسیان با تسلیت وفات حضرت خدیجه (س) گفت: عفاف و حجاب برگرفته از شریعت اسلامی و تمدن غنی ایرانی است.

حجت الاسلام محمد بارانی با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: در این روز بزرگ ملت ایران با کنار زدن رژیم پهلوی سرنوشت و نوع حکومت خود را تعیین کردند.

 نماز جمعه خمیر 

امام جمعه موقت شهرستان خمیر گفت: احیا و تقویت اجتماعات مذهبی در مساجد یکی از سنت‌های حسنه است که از صدر اسلام مورد توجه رهبران مذهبی بوده است.

حجت‌الاسلام سعید سالاری بر زمینه سازی جهت تقویت رابطه‌ی نسل نوجوان با مساجد تاکید و رشد معنوی رو یکی از ابعاد مهم رشد شخصیت دانست.

 نماز جمعه توکهور وهشتبندی

امام جمعه توکهور وهشتبندی با اشاره به ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی گفت: ۱۲ فروردین روزی که به برکت خون شهداء ملت ما با رای خود موفق شدند نظام جمهوری اسلامی را مستقر کنند.

حجت الاسلام حسین جهانگیری به مطالبه این روز‌های مردم در مورد کشف حجاب افراد اندکی در جامعه اشاره کرد وگفت: حجاب یک واجب شرعی است و ریشه در فرهنگ اسلامی دارد و تضعیف حجاب باعث خوشحالی دشمنان ایران واسلام خواهد بود.

 نماز جمعه هرمز

امام جمعه هرمز با اشاره به شعار سال گفت: مهمترین اولویت کشور تلاش شبانه روزی مسئولان برای رشد اقتصادی و مهار تورم، بالا بردن سطح رفاه جامعه و رفع کاستی‌های معیشتی خانوار هاست.

حجت الاسلام جعفر رستاخیز گفت : در جزیره هرمز راه اندازی کارخانه تن ماهی، سردخانه، کارگاه بسته بندی انواع ماهی و میگو تاثیر بسزای بر معیشت مردم دارد.

او گفت: در زمینه گردشگری نیز نیازمند ایجاد بستر مناسب زیرساخت‌های اساسی برای گردشگری سالم و اسلامی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.