آمریکا استقرار ناو هواپیمابر جورج بوش را تمدید کرد

در پی حملات هفته گذشته به پایگاه‌های آمریکا در سوریه، واشنگتن تصمیم گرفته استقرار ناو هواپیمابر جورج بوش در دریای مدیترانه را تمدید کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نظامی، در پی حملات هفته گذشته در سوریه، آمریکا تصمیم دارد استقرار ناو هواپیمابر جورج دبلیو بوش و کشتی‌های اسکورت را تمدید کند.

این تصمیم احتمالاً بدان معناست که ناو هواپیمابر بوش و بیش از ۵ هزار نیروی آمریکایی که در آن مستقر هستند، طبق برنامه به بندر آمریکا باز نخواهند گشت و در منطقه عملیاتی فرماندهی اروپا باقی خواهند ماند.

سرهنگ جو بوچینو، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا صحت این خبر را تایید کرده و همچنین به استقرار سریع و برنامه ریزی شده یک اسکادران از هواپیما‌های تهاجمی A-۱۰ در منطقه اشاره کرد.

خبر این استقرار یک روز پس از آن منتشر شد که پنتاگون تعداد سربازان آمریکایی مجروح شده در حملات هفته گذشته در سوریه را دو برابر کرد و ۱۲ تن اعلام کرد. این افزایش تعداد مجروحین پس از آن اعلام شد که پزشکان تشخیص دادند ۶ سرباز در پی حملات دچار آسیب مغزی شده‌اند.

وزارت خارجه سوریه حملات هفته گذشته آمریکا را محکوم کرده و می‌گوید واشنگتن در مورد آنچه که هدف قرار گرفته بود دروغ گفته و روز یکشنبه متعهد شد به «اشغال آمریکا» در خاکش پایان دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
آمریکا باید نگران مرزهای ایالات متحده خودش باشه تا اینکه نگران پایگاهاش درخاک کشور های دیگری.
آخرین اخبار