مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مردم روز طبیعت در راستای حفاظت از جنگل‎ها و مراتع در حفظ این سرمایه الهی کوشا باشند.

حمید سلامتی گفت: مسافران و گردشگرانی که در روز طبیعت از تفرجگاه‌های جنگلی استفاده می‌کنند از شکستن سرشاخه‌های درختان خودداری کنند.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان گفت: همه ما وظیفه داریم به عنوان محافظان طبیعت و این منابع با ارزش باشیم و برای حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها و مراتع احساس مئسولیت کنیم.

سلامتی ادمه داد: مردم باید از خاموش شدن آتشی که در جنگل روشن می‌کنند اطمینان پیدا کنند و از رها کردن زباله‌ها به ویژه زباله‌های پلاستیکی و شیشه‌ای خودداری کنند چرا که این گونه زباله‌ها بر اثر تابش نور خورشید همچون ذره بین عمل می‌کنند و باعث آتش سوزی می‌شود.

او افزود: گردشگران محل اسکان خود را با توجه به فصل رویش گیاهان و نهال‌ها در اماکنی انتخاب شوند که پوشش گیاهی و جنگلی کمتری وجود داشته باشد.

سلامتی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی سالم جزو سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود، ادامه داد: گردشگران و مسافران با استفاده از این ارزش‌های خدادادی و با رعایت اخلاق طبیعت گردی در حفظ طبیعت و این منابع با ارزش تلاش کنند.

سرهنگ گلبینی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان هم گفت: هم استانی‌های عزیز در صورت وقوع حوادثی همچون آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها و یا هرگونه تخریب را سریعا به تلفن یگان امداد جنگل و مرتع با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند تا ماموران یگان حفاظتی اداره کل منابع طبیعی که در آماده باش کامل هستند با این موارد برخورد کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.