کاهش ۱۹ درصد تعداد فوتی‌های حوادث جاده‌ای فارس

رئیس اداره عملیات پلیس راه فارس گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز نهم فروردین ماه، ۴۳ نفر در حوادث جاده‌ای این استان جان باخته اند که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۶۲ نفر بوده، ۱۹ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ علی اصغر همایون پور گفت: البته این آمار قطعی نیست و می‌تواند تغییر کند چرا که ممکن است فرد مصدومی در بیمارستان فوت کند و یا پس از بررسی، ترافیکی یا غیر ترافیکی بودن علت فوت فردی مشخص شود.

او گفت: بیشترین حوادث جاده‌ای مربوط به محور‌های کازرون – شیراز، محور نورآباد - گچساران - یاسوج و از نظر واژگونی نیز محور آباده – ایزدخواست است.

رئیس اداره عملیات پلیس راه فارس گفت: بیشترین فراوانی تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در استان هم مربوط به محور‌های کازرون - شیراز، شیراز - آباده و شیراز – نورآباد است.

او گفت: بیشترین علت وقوع حوادث جاده‌ای در محور‌های استان طی ۱۴ روز گذشته نیز به عدم توجه به جلو با ۳۹ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۱ درصد، تجاوز به چپ با ۱۴ درصد باز می‌گردد.

سرهنگ همایون پور گفت: در مجموع در بحث تعداد تصادفات جاده‌ای شرایط در استان مطلوب نیست و افزایش ۶۵ درصدی این حوادث نسبت به مدت مشابه پارسال بیانگر فراوانی ناهنجاری‌های ترافیکی است.

او گفت: البته با توجه به اقدامات خوبی که در زمینه مدیریت سرعت، آرام سازی ترافیک با استفاده از پهپاد و دوربین‌های سرعت سنج و دیگر سامانه‌ها شده، شاهد کاهش شدت تصادفات طی مدت مذکور بوده‌ایم که این مساله منجر به کاهش تعداد متوفیان و مصدومان نیز شده است.

رئیس اداره عملیات پلیس راه فارس گفت: با توجه به اینکه به روز‌های پایانی تعطیلات و همچنین روز طبیعت نزدیک می‌شویم، شاهد موج بازگشت سفر‌ها خواهیم بود که انتظار است هموطنان بازگشت از سفر را به روز‌های پایانی تعطیلات موکول نکنند.

سرهنگ همایون پور گفت: اکثر هوطنانی که هم اینک در سفر هستند ممکن است بخواهند در روز طبیعت در محل سکونت یا زادگاه خودشان باشند و به همین دلیل شاهد افزایش مراجعات از سفر خواهیم بود که این مساله منجر به افزایش تردد و ترافیک در جاده‌ها و احتمال افزایش وقوع حوادث جاده‌ای خواهد شد.

او گفت: لذا از هموطنان تقاضا داریم که سفر خود را مدیریت کنند تا در راه بازگشت دچار مشکل نشوند.

رئیس اداره عملیات پلیس راه فارس گفت: با توجه به اینکه در این مقطع زمانی خستگی بر رانندگان وارد می‌شود، حتما هوشیارانه‌تر و صبورتر رانندگی کنند و پس از هر یک و نیم تا ۲ ساعت رانندگی در مکانی مناسب توقف کرده و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه حرکات کششی انجام داده و یا پیاده روی کنند.

سرهنگ همایون پور بیان کرد: البته بخش زیادی از رفتار راننده تحت تاثیر گفتار و رفتار سایر سرنشینان خودرو است که امیدواریم هم رانندگان و هم سرنشینان و همراهان راننده این موارد را رعایت کنند و با انجام کار‌هایی مانند خودرن و آشامیدن حین رانندگی منجر به بروز حادثه برای خود و دیگران نشوند.

او با اشاره به اقدام برخی رانندگی در مخدوش کردن پلاک خودروشان و دستکاری در اعداد و ارقام آن گفت: چنین اقداماتی بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی جرم است و مجازات آن نیز حبس است چرا که پلاک، هویت خودرو را نشان می‌دهد و وقتی خودرو قابل شناسایی نباشد می‌تواند مولفه‌های ایمنی و امنیتی را تحت الشعاع قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار