پهن شدن سفره‌های ساده افطاری در بقاع متبرکه قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برپایی سفره‌های ساده افطاری در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان در قالب طرح ضیافت الهی خبر داد.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: بنابه فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای برپایی سفره افطاری ساده، چند سالیست که برخی از مساجد در اماکن مذهبی استان اقدام به پهن کردن سفره‌های افطاری ساده می‌کنند.

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به اجرای طرح «ضیافت الهی» در بقاع متبرکه استان به مناسبت ماه مبارک رمضان افزود: هدف از برگزاری این طرح تقویت روحیه معنوی روزه داران به ویژه نسل جوان، آشنایی مردم و جوانان با احکام و آداب روزه، استفاده از ظرفیت معنوی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه است.

به گفته وی، در قالب اجرای این طرح برنامه‌های متنوعی همچون دعا، مناجات خوانی، پاسخگویی به احکام و شبهات دینی، اطعام ایتام، برنامه افطاری برای روزه داران و همچنین برنامه ویژه شب‌های قدر در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: یکی از این برنامه‌های این اداره کل در ایام ماه مبارک رمضان اطعام روزه داران است که سفره‌های ساده افطاری هنگام اذان در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان برپا می‌شود.

به گفته این مسوول، این سفر‌های افطاری با کمک مردم، نیت واقف و با همکاری اوقاف پهن و به طور میانگین باتوجه به جمعیت حاضر بسته افطاری بین زائران توزیع می‌شود و همچنین توزیع کمک‌های مومنانه برای نیازمندان نیز برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری خاطرنشان کرد: ۲۰۰ خادم در ۹۰ امامزاده در سه سطح در ایام نوروز به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی یاد آور شد:مراسم جزءخوانی قرآن کریم، مناجات‌خوانی و نیایش افطار و سحر‌های ماه مبارک نیز در این ایام که مقارن با نوروز است در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

۲۴۶ امامزاده و بقعه متبرکه در سطح استان قزوین وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار