حذف یک فناوری کاربردی از محصولات خودروساز آمریکایی

شرکت جنرال موتورز قصد دارد ارائه دو فناوری که به رانندگان اجازه میدهد سیستم‌ها ایمنی و سرگرمی را دور بزنند، متوقف کند.

خودروسازی جنرال موتورز در نظر دارد فناوری‌های Apple CarPlay و Android Auto را که به رانندگان اجازه می‌دهد سیستم‌های سرگرمی خودرو را دور بزنند، کنار بگذارد و در عوض سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخلی که با Google برای خودرو‌های برقی آینده توسعه داده شده‌اند را استفاده کنند. سیستم‌های Apple CarPlay و Android Auto به کاربران این امکان را می‌دهند که صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند خود را در نمایشگر داشبورد خودرو به اشتراک بگذارند.

تصمیم جنرال موتورز برای توقف ارائه این سیستم‌ها در خودرو‌های الکتریکی آینده که با خودروی شورلت بلیزر ۲۰۲۴ شروع خواهد شد، می‌تواند به این خودروساز کمک کند اطلاعات بیشتری در مورد نحوه رانندگی و شارژ خودرو‌های برقی توسط مصرف‌کنندگان ثبت کند.

جنرال موتورز با همکاری شرکت آلفابت، شرکت مادر گوگل، سیستم‌های ناوبری و اطلاعات سرگرمی را برای خودرو‌های الکتریکی آینده طراحی می‌کند. تصمیم به حذف تدریجی فناوری نمایش تلفن هوشمند CarPlay یک شکست برای اپل در رقابت با گوگل است. البته جنرال موتورز قصد دارد به ارائه سیستم‌های Apple CarPlay و Android Auto در مدل‌های احتراقی خود ادامه دهد.

این خودروسازی از سال ۲۰۱۹ با گوگل همکاری می‌کند تا پایه‌های نرم‌افزاری برای سیستم‌های سرگرمی اطلاعاتی خود را توسعه دهد که با سایر سیستم‌های خودرو مانند دستیار راننده و کروز جنرال موتورز ادغام شوند. هدف جنرال موتورز توقف تدریجی تولید خودرو‌های سبک احتراقی جدید تا سال ۲۰۳۵ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار