افتتاح تصفیه خانه غرب صدرا در چند روز آینده/موافقت های اولیه با شهرستان شدن صدرا

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته برای شهر جدید صدرا، از استقرار ناحیه مستقل آموزش و پرورش در صدرا پیش از سال تحصیلی جدید خبر داد.

ابراهیم عزیزی در حاشیه نماز جمعه شهر صدرا در سخنانی گفت: تمام موافقت‌های ایجاد ناحیه مستقل آموزش و پرورش در شهر صدرا گرفته شده و پیش بینی می‌شود به فضل الهی این ناحیه تا پیش از سال تحصیلی جدید در این شهر مستقر شود.

او همچنین از اتمام تصفیه خانه غرب صدرا نیز خبر داد و گفت: پس از افتتاح تصفیه خانه شرق صدرا، این تصفیه خانه نیز به زودی با حضور وزیر نیرو یا یکی از مسوولان دولت افتتاح خواهد شد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال بیان کرد: در موضوع تامین آب صدرا نیز در آینده نزدیک انتقال آب از خط دوم سد درودزن به شیراز و صدرا به اتمام خواهد رسید و با این کار شبکه آب و فاضلاب غرب صدرا نیز کامل می‌شود که با این اقدام یکی از نیاز‌های جدی صدرا مرتفع خواهد شد.

عزیزی در مورد راه‌های دسترسی صدرا نیز گفت: توافقات و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که با تامین منابع در صدد هستیم به زودی همه راه‌های دسترسی تکمیل گردد.

او در خصوص مدیریت و تقسیمات سیاسی شهر صدرا نیز گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، به دنبال این هستیم که صدرا یک شهرستان مستقل باشد لذا پیشنهادی را به وزارت کشور داده ایم که شهری، چون صدرا با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت جدا از قوانین دیگر تقسیمات کشوری، مشمول این قانون شود.

عزیزی به عنوان عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور همچنین گفت: در برنامه هفتم توسعه کشور موضوع شهرستان شدن شهری، چون صدرا حتما در قالب کلی دیده خواهد شد تا مشکلی برای ارتقای این نمونه از شهرستان‌ها وجود نداشته باشد.

نماینده شیراز و زرقان بر هماهنگی دستگاه‌ها برای ایجاد زیرساخت‌ها در صدرا تاکید کرد و گفت: تمام تلاش خود را باید بر ایجاد زیرساخت‌ها در عرصه‌های مختلف در صدرا متمرکز کنیم.

او در ادامه به گزارشی از اقدامات انجام شده در خط انتقال آب از خلیج فارس به فارس، آزادراه شیراز بوشهر که دولت ۳۰ درصد ایجاد آن را قبول کرده است، انتقال خط فراورده‌های نفتی و. نیز اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار