تامین بیش از هزار هکتار زمین برای طرح‌های عمرانی دولتی در اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین بیش از هزار هکتار زمین برای اجرای طرح‌های مختلف پروژه‌های عمرانی دولتی در حوزه‌های مختلف در استان خبر داد.

محبوب حیدری فعالیت معاونت املاک را با رویکرد تامین زمین برای اجرای طرح‌های عمرانی دولتی یادآور شد و بیان کرد: ما وظیفه تامین زمین برای اجرای طرح‌های مختلف پروژه‌های عمرانی دولتی در حوزه گردشگری، اقتصادی، بهداشت و سلامت، ساخت مدرسه، مصلی را برعهده داریم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: همکاران ما در حوزه املاک و حقوقی سعی دارند تا این زمین‌ها را برای مجموعه‌های احداثی و عمرانی تامین کرده و به سرعت تحویل دستگاه‌های اجرایی مختلف کنند که بیش از یک هزار هکتار زمین در سال‌های اخیر تامین شده است.

حیدری گفت: برای تامین مسکن اقشار ویژه نظیر خانواده‌های شهدا و ایثارگران، مددجویان بهزیستی و نهاد‌های حمایتی تامین زمین به شکل ۱۰۰ درصد انجام می‌شود تا دغدغه‌ای از بابت تامین زمین وجود نداشته باشد.

او نظارت عالیه از ۳۵۰ پروژه با همراهی نظام مهندسی را در سال گذشته یادآور شد و بیان کرد: کلیات این طرح‌ها با نقشه‌ها و پروانه‌های صادر شده کنترل و مورد پایش قرار گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: صدور اولیه مجوز کسب و کار برای اولین بار توسط سامانه پروانه اشتغال «سپامک» به تعداد ۲۱۰ فقره صادر شده است.

حیدری افزود: از ابتدای سال جاری مهندسان برای صدور اولیه پروانه کار و اشتغال باید از طریق درگاه ملی مجوز‌ها اقدام کنند.

او از برگزاری دوره آموزشی خاک – بتن برای اولین بار در سطح کشور برای آزمایشگاه‌های بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: این دوره تئوری و عملی ۱۶ ساعته با حضور اساتید برگزار شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تعداد ۱۶۸ فقره از ساختمان‌ها در سال گشته به دلیل رعایت نشدن مقررات ملی ساختمان و رفع ایراد به شهرداری و نظام مهندسی معرفی شده تا با متخلفان از طریق شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی برخورد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.