توصیه‌های پلیس گیلان به مردم در روز طبیعت

پلیس گیلان با اشاره به اهمیت همکاری و مشارکت مردم با پلیس، از آمادگی و حضور فعال برای برقراری امنیت و آرامش شهروندان در روز طبیعت خبر داد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس گیلان اعلام کرد: با توجه به آداب و رسوم ایرانی، هر ساله مردم برای تفریح و شادی به دامان طبیعت می‌روند تا جشن طبیعت و نو شدن زندگی را در کنار یکدیگر با شادمانی برگزار کنند و تعطیلات نوروزی را با شادی و سرور به پایان برسانند.

بیشتر شهروندان در روز ۱۳ فروردین برای تفریح به طبیعت، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها می‌روند از این رو پلیس برای برقراری امنیت و آرامش شهروندان در روز طبیعت در اماکن تفریحی، بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی حضور فعال دارد و روز طبیعت را همراه با مردم برای تأمین امنیت آن‌ها سپری می‌کند.

سازمان انتظامی جهت تأمین امنیت برای مردم به برنامه‌ریزی دقیق، همکاری و مشارکت شهروندان نیاز دارد و مشارکت و همکاری مردم در مأموریت‌های پلیس، زمینه‌ساز ارتقاء امینت پایدار و مضاعف در جامعه است.

در روز طبیعت و آخرین روز تعطیلات نوروزی حجم مسافران درون و برون‌شهری افزایش می‌یابد و این امر تا حد زیادی باعث افزایش ترافیک شهری و جاده‌ای می‌شود. بنابراین، امسال پلیس نیز همچون سال‌های گذشته همگام و همدوش با مردم ضمن بسیج امکانات و نیرو‌های خدوم خود به برقراری جشن طبیعت و تسهیل در ترافیک شهری و جاده‌ای می‌پردازد.

شایسته است، شهروندان ضمن همکاری با پلیس در برقراری نظم و امنیت عمومی و رعایت قوانین و مقررات و حفظ خونسردی هنگام رانندگی در ترافیک درون و برون شهری، روز طبیعت و جشن نو شدن زندگی را به کام خود و اطرافیان تلخ نکنند و اوقات خوشی را برای خود و دیگران رقم بزنند.

به خصوص که امسال بهار طبیعت با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان همزمان شده لازم است شهروندان به حرمت این ماه عزیز ضمن خودداری از انجام ناهنجاری‌های اخلاقی و اعمال مغایر با شئون اسلامی، از روزه‌خواری در ملاءعام جدا خودداری کنند.
همچنین ضروری است به توصیه و هشدار‌های پلیس توجه لازم را داشته باشند.

شهروندان لازم است به منظور پیشگیری از سرقت، حتما هنگام خروج از منزل، درب‌ها، پنجره‌ها، نورگیر‌ها و ورودی‌های پشت بام را با حصار و قفل‌های استاندارد محکم کرد و حتی‌الامکان از نگهداری طلا، وجوه نقد و اسناد و مدارک در منزل خودداری کنند.

با توجه به شرایط جوی توصیه پلیس به شهروندانی که این روز به دامان طبیعت می‌روند این نکته است که از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کرده و بازگشت را به ساعات پایانی شب موکول نکنند.

نکات ایمنی و سرعت مطمئنه را رعایت کرده و مدارک رانندگی شامل کارت خودرو و گواهینامه را به همراه داشته باشند.

تأکید می‌شود از برپایی چادر به صورت انفرادی و در نقاط خلوت جدا پرهیز کرده و خودروی خودرا در نقاط مطمئن پارک کنند.

همچنین ضروری است شهروندان زمان رفت و برگشت خود را با صبر و حوصله در رانندگی و پرهیز از عجله و شتاب تنظیم کرده و با رعایت ظرفیت استاندارد خودرو ایمن‌ترین مسیر را انتخاب کنند.

همه تلاش پلیس این است که مردم عزیزمان در روز طبیعت اوقات خوش و توأم با امنیت و آرامش را سپری کنند لذا با افرادی که با انجام حرکات خلاف قانون یا هنجارشکنی، باعث سلب امنیت باشند مقتدرانه برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.