صعود ۱۹ پله‌ای سرعت اینترنت سیار در کشور

میانگین سرعت اینترنت در سال گذشته در بخش سیار ۱۹ رتبه رشد و در بخش ثابت ۲ رتبه افت را تجربه کرد.

 سایت جهانی اسپیدتست بر اساس شاخص‌هایی که دارد، رتبه کشور‌ها در حوزه اینترنت را بررسی می‌کند. نگاهی به تاریخچه بررسی وضعیت اینترنت ایران نشان می‌دهد اسفند ۱۴۰۰، سرعت اینترنت سیار ایران جایگاه ۸۰ را داشت همچنین سرعت دانلود ۲۳.۱۰ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۸.۹۰ مگابیت بر ثانیه و میزان تاخیر ۳۱ میلی‌ثانیه بود.

اکنون بر اساس شاخص «میانه» که نقطه وسط داده‌های آماری است، ایران در جایگاه ۶۱ قرار دارد و سرعت دانلود اینترنت سیار در کشور ۳۵.۰۳ مگابیت بر ثانیه، آپلود ۱۰.۵۰ مگابیت بر ثانیه و میزان تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است.

وضعیت اینترنت ثابت همچنان مورد قبول کاربران نیست و همان‌طور که بار‌ها مسئولان عنوان کرده‌اند، باید عقب‌ماندگی که از سال‌ها قبل در این بخش وجود دارد را جبران کرد. طرح فیبرنوری یکی از راه‌هایی است که برای جبران این عقب‌ماندگی در حال اجرایی شدن در شهر‌های کشور است.

اینترنت ثابت ایران در اسفند ۱۴۰۰، در جایگاه ۱۴۵ جهان قرار داشت. میانگین سرعت دانلود ۱۰.۳۳ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱.۵۱ مگابیت بر ثانیه و میزان تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه بود. اکنون با گذشت یک سال از این آمار جایگاه اینترنت ثابت افت ۲ رتبه‌ای داشته و در جایگاه ۱۴۷ ایستاده است.

«میانه» سرعت دانلود اینترنت ثابت ۱۱.۲۷ مگابیت بر ثانیه، آپلود ۱.۹۷ مگابیت بر ثانیه و میزان تاخیر ۳۰ میلی‌ثانیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
سلام سرعت دانلود پرترافیک ۵ ثانیه ۱مگابایت، معمولن ۱ مگا بایت ونهایت۲ مگا بایت است.این سرعت های نوشته شده کجا هستند؟ماکه ندیدیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
چرا حرف الکی میزنید...ده برابر بدتر هم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
ما که ندیدیم بهتر نشد بدتر هم شد
آخرین اخبار