سیزده بدری خلوت در معابر پایتخت/ سرعت و سبقت همچنان ممنوع

رئیس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر سطح شهر تهران خلوت است و وضعیت تردد در آن‌ها عادی و حادثه و تصادف خاصی گزارش نشده است.

سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی کشی که به این دسته از رانندگان توصیه می‌گردد فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است و سرعت‌های بالا همیشه خطر ساز و خطر آفرین می‌باشند پس با رعایت قانون، همواره با سرعت مقرره در سطح معابر خلوت صبحگاهی و خلوت تردد کنند.

وی گفت: رانندگان پرخطر و حادثه سازی که در ایام نوروز اقدام به رانندگی پر خطر و حادثه ساز می‌کنند، ضمن دریافت پیامک از سوی پلیس راهور، می‌بایست در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

سرهنگ شریفی گفت: پلیس راهور با تخلفات حادثه ساز رانندگان که خط قرمز پلیس است در این روز به جد برخورد می‌کند علاوه بر این و تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در این روز به محض مشاهده تخلفاتی از جمله سرعت و سبقت، جابجایی و حمل مسافر بیش از ظرفیت همچنین سوار کردن مسافر در صندوق عقب اتومبیل، اضافه بار روی باربند و اطاق بار، سوار کردن مسافر و اطفال در سمت چپ راننده و جابجایی مسافر در قسمت بار وانت‌ها، ضمن اعمال قانون از حرکت این وسایل جلوگیری به عمل خواهند آورد.

وی به راکبین موتورسیکلت توصیه کرد با سرعت مجاز و از سمت راست در معابر حرکت کنند و از حرکت و تردد دسته جمعی پرهیز کنند و برابر ظرفیت مجاز تردد و حتماً خود و سرنشین از کلاه ایمنی استفاده کنند.

وی بیان کرد: حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها ممنوع است رانندگان به تابلوی هدایت مسیر توجه بیشتری کنند و پارک خودروی خود را در جایی مناسب و بدون ایجاد ترافیک و مزاحمت برای دیگران انتخاب و از توقف‌های دوبله و منجر به سد معبر پرهیز کنند.

وی افزود: در روز طبیعت تمامی همکاران بنده در معابر حضور دارند و طرح‌های ترافیکی مقطعی برقرار می‌کنند که نیاز به همکاری شهروندان و رانندگان گرامی دارد و از کلیه رانندگان تقاضا می‌شود با پلیس راهور مستقر همکاری لازم را صورت دهند و اگر مشاهده می‌کنند که پلیس راهور به صورت مقطعی محلی را مسدود می‌کند به جهت جلوگیری از گره‌های ترافیک و روان سازی رفت و آمد هستند و پلیس انتظار دارد که شهروندان عزیز همکاری لازم را در این خصوص با خدمتگزاران خود در پلیس راهور تهران بزرگ داشته باشند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان توجه داشته باشند که توقف در حاشیه بزرگراه به جهت سرعت بالا و احتمال وقوع حوادث جانی و مالی ممنوع می‌باشد پلیس راهور اجازه توقف و پارک حاشیه‌ای را به رانندگان نخواهد داد و حتماً می‌بایست رانندگان و مراجعین به پارکینگ مراجعه کنند چرا که توقف حتی لحظه‌ای هم در حاشیه بزرگراه بسیار خطرناک است.

وی گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در معابر پیرامونی بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و پارک‌های شهر تهران به منظور برقراری نظم و انضباط ترافیکی و برقراری امنیت تردد‌ها حضور دارند.

وی اظهار کرد: امید است با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان گرامی در این روز هیچ گونه حادثه‌ای را شاهد نباشیم و شهروندان روز طبیعت را به خوشی و خرمی در پارک‌ها و بوستان‌ها سپری کنند.

برچسب ها: راهور ، معابر تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار