۵۵۰ مورد گزیدگی عروس دریایی در ساحل چابهار

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تا کنون بیش‌از ۵۵۰ مورد گزیدگی عروس دریایی در ساحل چابهار گزارش شده است.

علیرضا ایرندگانی اظهارداشت: هر سال در ایام نوروز و روزهای ابتدایی سال، در سواحل مکران شاهد نزدیک شدن عروس‌های دریایی به سواحل هستیم، این عروس‌های دریایی به قدری به ساحل نزدیک می‌شوند که به شناگران رسیده و اقدام به گزیدن افرادی که داخل آب هستند می‌کنند.

وی تصریح کرد: این گزیدگی‌ها چنان دردناک و خطرناک است که می‌تواند باعث ایجاد مشکلات تنفسی شود و فرد را راهی بیمارستان کند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خاطرنشان کرد: به مسافران توصیه می‌شود در ایام نوروز در سواحل دریا از مناطق مشخص شده برای شنا خارج نشده و در سواحل دیگر شنا نکنند.

وی به مسافران توصیه کرد که بهتر است در ایام نوروز در سواحل دریا از مناطق مشخص شده برای شنا خارج نشده و در سواحل دیگر شنا نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
مسخرست من خودم شهرمون کنار خلیج فارس و تابستونا میریم شنا و این عروس دریایی ها هم هستن که به زبان محلی بهش میگیم دوله و هیچی هم نمیشه حتی بعضی ها با اونو بازی میکنن و با دست میگیرن اونا رو
آخرین اخبار