بازدید بیش از ۹۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری قزوین

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ۹۳۶ هزار نفر در ایام نوروز ۱۴۰۲ از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ۹۳۶ هزار نفر در ایام نوروز ۱۴۰۲ از جاذبه‌های گردشگری شامل بنا‌های تاریخی و آثار طبیعی استان بازدید کردند.

خزائلی افزود: بیشترین بازدید از بنا‌های تاریخی استان قزوین در این مدت به ترتیب به دولتخانه صفوی، کاروانسرای سعدالسلطنه، آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قلعه حسن صباح الموت و حمام موزه مردم شناسی قجر اختصاص داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: دریاچه اوان، بوستان ملی باراجین و پل معلق آوج نیز از آثار طبیعی پربازدید استان از سوی گردشگران نوروزی بود.

وی اظهار کرد: بیش از ۸۱ هزار نفر از مسافران نوروزی نیز طی این مدت از اماکن اقامتی رسمی و غیر رسمی استان قزوین استفاده کردند.

این مسئول افزود: در ایام نوروز ۱۱ نوروزگاه در مبادی ورودی شهر‌ها و بنا‌های تاریخی شهر قزوین از سوی این دستگاه برپا شد که در آن‌ها برنامه‌های فرهنگی، هنری و آئینی برای گردشگران و شهروندان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین یادآور شد: به دلیل تقارن نوروز با ماه رمضان تمرکز برنامه‌های نوروزگاه‌ها پس از اذان مغرب و عشا و در ساعات شب بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.