صادرات بیش از ۱۷ میلیون تن کالا از گمرکات خوزستان به خارج از کشور

در سال ۱۴۰۱، بیش از ۱۷ میلیون تن کالا از گمرکات استان خوزستان به خارج از کشور صادر شد.

بهروز قره بیگی  ناظر گمرکات خوزستان می‌گوید:  در سال ۱۴۰۱، با افزایش هفت درصدی، ۶ میلیارد و ۵۸۴ میلیون و ۳۹۰ هزار دلار کالا از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

او افزود: این صادرات به وزن ۱۷ میلیون و ۵۵۰ هزار تن بوده است که از گمرکات استان خوزستان به خارج از کشور صادر شده و نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان در خصوص عمده محصولات صادراتی از گمرکات استان گفت: مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، فولاد، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، آبزیان پرورشی و مواد غذایی از مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان هستند.

آقای قره بیگی ادامه داد:  کشور‌های امارات متحده عربی، عراق، چین، جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان مقاصد این اقلام صادراتی بوده‌اند.

او   در خصوص میزان واردات گمرکات خوزستان گفت: میزان واردات گمرکات خوزستان در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۰ میلیارد و ۶۷۷ میلیون دلار بوده است.

به گفته ناظر گمرکات خوزستان، میزان واردات کالای غیر نفتی در ۱۱ ماهه امسال در مقایسه با پارسال از نظر وزنی ۱۲ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۵ درصد رشد داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.