معدوم سازی بیش از ۱۳ تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در اردبیل

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: بیش از ۱۳ تن فرآورده‌های خام دامی آلوده، غیر بهداشتی و تاریخ منقضی در سطح استان ضبط و معدوم شده است.

بهلول تکلوی گفت: در اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی که با ساماندهی ۲۶ اکیپ بازرسی در قالب ۲۸ پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی بهداشتی فرآورده‌های خام دامی که از ۱۳ اسفند ماه سال گذشته در استان شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه می‌یابد تا به امروز بیش از ۱۳ تن فرآورده‌های خام دامی آلوده، غیر بهداشتی و تاریخ منقضی در سطح ۱۲ شهرستان استان ضبط و معدوم شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل افزود: خدمات سلامت محور دامپزشکی در هیچ شرایطی تعطیلی نداشته و حتی در روز‌های تعطیل نظارت‌ها تشدید می‌شود تا جلوی تخلف فرصت طلبان و سود جویان حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه گرفته شود.

تکلوی با بیان اینکه در اجرای این طرح اکیپ‌های دامپزشکی در دو شیفت کاری صبح و عصر مشغول فعالیت و خدمات رسانی به شهروندان هستند افزود: در طول یک ماه فعالیت ۲ هزار و ۶۶۰ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظیر کشتارگاه‌های دام و طیور، قصابیها، مرغ فروشیها، ماهی فروشیها، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی، کارگاه‌های بسته بندی گوشت و فرآورده‌های گوشتی، رستوران‌ها و کترینگ‌ها انجام شده است.

او با تشریح فعالیت‌های دامپزشکی در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی در طول سال ۱۴۰۱ از ارجاع ۴۶۶ پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی و پلمب ۳۲ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی با همکاری دستگاه قضایی در استان خبر داد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در طول یک سال گذشته ۱۸ میلیون و ۴ هزارو ۵۵۴ قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی طیور و نیز ۳۱۲ هزارو ۹۹۲ راس دام سنگین و سبک در کشتارگاه‌های دام استان تحت نظارت بهداشتی کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی کشتار و پس از تایید سلامتی وارد بازار مصرف شده است.

تکلوی افزود: در همین مدت ۵۳ هزارو ۶۹۹ مورد بازدید بهداشتی از بیش ۳ هزار مرکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام و نزدیک به ۲۳۸ تن فرآورده‌های خام دامی در طول مدت یک سال در استان ضبط و امحاء شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.