اشتغال سه هزار نفر در کشت و تجارت چوب آذربایجان‌غربی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی از اشتغال مستقیم بیش از سه‌هزار نفر در زمینه کشت و تجارت چوب استان خبر داد.

سیدنبی قائمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر بیش از سه‌هزار نفر از مردم آذربایجان‌غربی به صورت مستقیم در زمینه کشت و تجارت چوب اشتغال دارند.

وی افزود: شهرستان‌های شاهین‌دژ و میاندوآب در جنوب استان و خوی در شمال استان و همچنین ارومیه، عمده مراکز تولید چوب در استان آذربایجان‌غربی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای توسعه زراعت چوب و اشتغال‌زایی در استان یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیگر استان زیر کشت صنوبر می‌رود.

وی اضافه کرد: اجرای طرح توسعه زراعت چوب در استان با هدف تامین بخشی از نیاز‌های صنایع چوب، حفاظت از عرصه‌های جنگلی و طبیعی و ایجاد اشتغال از اسفند ماه گذشته آغاز شده است و با کشت این میزان سطح زیر کشت صنوبر در استان به بیش از ۴ هزار و پانصد هکتار می‌رسد.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی، زراعت چوب با گونه‌های سریع‌الرشد، چون صنوبر از جمله کسب و کار‌هایی است که به‌صورت چند‌منظوره عمل نموده و قابلیت اجرا به روش‌های مختلف از جمله کاشت نواری در کنار رودخانه‌ها، حاشیه مزارع و کشت تلفیقی با سایر محصولات کشاورزی را دارد.

سه نهالستان در شهرستان‌های ارومیه، مهاباد و خوی در مجموع با ظرفیت تولید نزدیک به ۵ میلیون اصله نهال صنوبر اصلاح شده در استان فعالیت می‌کنند.

استان آذربایجان‌غربی از مناطق پراستعداد برای توسعه صنوبر کاری و زراعت چوب محسوب می‌شود به گونه‌ای که عموم با زراعت صنوبر آشنایی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.