اختصاص ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار به شرکت‌های دانش‌بنیان استان اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار به شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور این استان اختصاص یافته است.

یوسف عباسپور گیلانده گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل با حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور، چرخه تولید دانش و اقتصاد دانش بنیان را در استان به حرکت درآورده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل می گوید: با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه جذب منابع مالی از صندوق نوآوری و شکوفایی کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تسهیلات حمایتی و ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در سال مالی ۱۴۰۱ نسبت به سال مالی۱۴۰۰ از رشد ۴۰۰ درصدی برخوردار بوده است.

عباسپور گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل یکی از منابع مهم حمایتی از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور است که در راستای رشد و توسعه اقتصاد استان توانسته نقش اساسی ایفا نماید.

به گفته او، در سال ۱۴۰۲ که مزین به شعار «مهار تورم و رشد تولید» است پارک علم و فناوری استان و صندوق پژوهش و فناوری اردبیل با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جذب منابع مالی بیشتر، با تسهیل‌گری و اعطای تسهیلات کم بهره از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور حمایت می‌کند.

عباسپور گفت: با اتکا به دانش و تجربه نقش‌آفرینان اکوسیستم نوآوری استان، همکاری دستگاه‌های متولی، نخبگان و دانشگاهیان شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر محصولات تولیدی واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان در استان خواهیم بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل همچنین از فعالیت ۴۰ شرکت دانش‌بنیان در استان خبر داد و می گوید: از این تعداد ۲۸ شرکت دانش بنیان مورد حمایت پارک علم و فناوری قرار گرفته است.

عباسپور گفت: هم اکنون در استان اردبیل ۱۲۶ مرکز رشد فعال، ۶۴ شرکت در مرحله پیش رشد و ۷۸ مورد دیگر هم در مرحله رشد و بالندگی قرار گرفته است.

او با اشاره به نقش و جایگاه شرکت‌ها و واحدهای فناور جدید در افزایش میزان اشتغال در استان می گوید: هدف اصلی پارک علم و فناوری اردبیل رفع موانع فناوران و شرکت‌های دانش بنیان است و این پارک با ارائه تسهیلات، همه فناوران و شرکت‌های دانش بنیان و مخترعان را برای دستیابی به اهداف خود در سال جاری با شعار "مهار تورم رشد تولید"همراهی می‌کند.

.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.