افزایش ۴۲ درصدی صادرات کالا از گمرک بیله سوار

فرماندار بیله‌سوار گفت: سال گذشته بیش از ۸۴ میلیون دلار کالا از گمرک این شهرستان صادر شده که در مقایسه با سال قبل از آن رشد ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

صاحبعلی اصغری از ثبت ۶ هزار و ۲۰۸ بارنامه صادراتی در گمرک بیله سوار خبر داد و افزود: در این مدت ۱۸۵ هزار تن کالا از گمرک بیله‌سوار صادر شده است که عمده کالا‌ها شامل سیب زمینی، تره‌بار، سبزیجات، محصولات دامی، کاشی، سرامیک، مصنوعات پلاستیکی و فلزی و صنعتی بوده است.

فرماندار بیله سوار با اشاره به رشد ۲۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی در بازه زمانی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در مقایسه با سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ گفت: طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در مجموع با استفاده از ۴۴ هزار و ۸۵۸ دستگاه کامیون نزدیک ۹۷۷ هزار و ۵۷۴ هزار تن محصول از گمرک بیله‌سوار صادر شده است.

اصغری افزود: این در حالی است که در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ با استفاده از ۳۶ هزار و ۱۲۹ دستگاه کامیون بالغ بر ۸۰۶ هزار و ۵۳۷ هزار تن کالا صادر شده است.

او از کاهش ۲۰ درصدی واردات در این بازه زمانی خبر داد و گفت: در ۲ سال فوق الذکر یک هزار و ۶۰۷ دستگاه کامیون از این گمرک تردد داشتند که با استفاده از این کامیون‌ها ۳۳ هزار و ۱۲۵ تن واردات از این گمرک انجام شده است، این در حالی است که در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ حدود ۲ هزار و ۴۴ دستگاه کامیون ۴۱ هزار و ۸۷۵ تن واردات داشته است.

فرماندار بیله‌سوار بیان کرد: در ترانزیت خارجی طی ۲ سال اخیر نسبت به ۲ سال ۹۸ و ۹۹ حدود ۲۲۴ درصد افزایش یافته است، بر این اساس ترانزیت خارجی ۵۱ هزار و ۱۵۱ داستگاه کامیون با وزن یک میلیون و ۱۳۳ هزار و ۵۸۱ تن ترانزیت شد.

اصغری اضافه کرد: در سال ۹۸ و ۹۹ حدود ۱۴ هزار و ۹۶۳ دستگاه ۳۳۱ هزار و ۲۰۹ تن ترانزیت شده است.

او همچنین از افزایش ۲۵ درصدی ترانزیت ورودی خبر داد و افزود: در تزانزیت ورودی ۲۵ درصد افزایش یافته است، ترانزیت ورودی ۲۹ هزار و ۴۲۲ دستگاه کامیون با حجم ۶۴۰ هزار و ۲۰۷ تن ترانزیت ورودی ثبت شده است.

فرماندار بیله سوار اظهار کرد: مقایسه این ۲ بازه زمانی نشان می‌دهد در مجموع واردات، صادرات و ترانزیت ورودی و خروجی۶۳ درصد افزایش یافته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.