محرابیان مطرح کرد:

تغییر ساعت کار ادارات در زمان اوج مصرف برق تابستان امسال

وزیر نیرو گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت ساعت کار ادارات در زمان اوج مصرف برق یعنی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور امسال‌، ۶ بامداد تا ۱۳ خواهد بود.

علی‌اکبر محرابیان در همایش سراسری مدیران ارشد وزارت نیرو از تعیین تکلیف ساعت کار ادارات در زمان اوج مصرف برق در تابستان امسال خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور امسال‌، ۶ بامداد تا ۱۳ خواهد بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌ توسط مقام معظم رهبری با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» گفت: بی‌تردید مهم‌ترین وظیفه ما در این مسیر همراهی با دولت و ارکان مختلف نظام در تحقق این شعار است؛ البته تلاش برای مهار تورم در سال‌های مختلف صورت گرفته، اما در سال ۱۴۰۲ این امر به صورت متمایز، علمی و اثربخش پیگیری می‌‍شود.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه اقدامات و برنامه‌های وزارت نیرو تابع این هدف است، افزود: تامین آب و برق مهم‌ترین رکن تولید است و بر این اساس با مجموع ناترازی موجود در صورت مدیریت بهینه مصرف و تقاضا مسیر برای رشد تولید هموار می‌شود.

وی یادآور شد: در تابستان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب با ناترازی ۱۴ هزار و ۲۰ هزار مگاواتی برق روبرو بودیم، این در شرایطی است که با احتساب ۷۰ هزار مگاوات تقاضا این امکان وجود داشت که در اوج مصرف ۶ ساعت محدودیت برق در همه بخش‌ها اعمال شود.

وی در این باره ادامه داد: این در حالی است که با مدیریت مناسب در کنار تامین برق بخش خانگی و عدم خاموشی در تابستان ۱۴۰۱، برق مازاد برای تقویت و رشد ظرفیت تولید به بخش تولید کشور ارائه شد.

محرابیان با بیان اینکه در تابستان سال گذشته رشد مصرف برق خانگی برابر صفر بود، اظهار کرد: از ۱۵ خرداد تا نیمه شهریور ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳.۵ درصد با کاهش مصرف در بخش خانگی روبرو شدیم، این در حالی است که از ۲۹ اردیبهشت تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰، بر اساس جدول یک تا سه نوبت، خاموشی اعمال می‌شد.

وزیر نیرو از برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: در بخش اداری برنامه‌ها به صورت دقیق مشخص شده است، خوشبختانه هیئت دولت ساعت فعالیت اداری را در اسفند ۱۴۰۱ مصوب کرد و بر اساس آن از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ساعت کار اداری از ۶ بامداد تا ۱۳ خواهد بود، ضمن اینکه یک ساعت پیش از پایان ساعت کار اداری دستگاه‌های سرمایشی خاموش می‌شوند.

وی در ادامه به موضوع بند «ع» تبصره ۸ اشاره کرد و گفت: اجرای این برنامه به مثابه تخصیص منابع آب برای توسعه طرح‌های صنعتی کشور است؛ امروز صنایعی وجود دارند که به دلیل عدم ظرفیت منابع آبی امکان توسعه ندارند، اما اجرای این قانون می‌تواند تا ۲ میلیارد مترمکعب به ظرفیت منابع آبی صنایع کشور اضافه کند.

محرابیان از این برنامه با عنوان «بازتخصیص آب به صنایع» یاد کرد و افزود: از این طریق، بازتخصیص آب به صنایع کشور با اولویت منابع آب غیرمتعارف اعم از دریا، پساب و ... صورت می‌گیرد که با ایجاد ارزش افزوده برای آب و در نهایت توسعه صنعت و رشد تولید همراه خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۹ تير ۱۴۰۲
سازمان برق گرفتگی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
این طرح هم با اجرای 44 ساعت کار در هفته عملا به شکست خورد
Iran (Islamic Republic of)
ن ا ص ر
۲۰:۳۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
وبایک پیشنهادبه رسانه مربوطه درصورت امکان رسانه ای بابت عدم ویاکمبودبعضی امکانات مانندبینایی ویاداشت برنداشتن درصورت امکان نظر راپخش تابامطالعه ان نقائص درنظردیگراصلاح شود
متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ن ا ص ر
۲۰:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
پیرونطرقبلی بنام(ن ا ص ر)درتکمیل نطرفبلی درتوضیح اینکه مابایدواقع گرا باشیم نه آنچیزی که فقط خواسته ذهن ما یاموارداینجوریست،گرچه این مربوط به بخش یاشخص خاصی نیست،امّا دراینجا واقعیتها چه میگویند،مثالاً دریک حسابرسی گسترده به اندازه یک مملکت خب دریک واقعییت هرچندبایدسحرخیزباشیم که هستیم حتب باتوجه به اینکه مابادنیای خارج بدون درنظرگرفتن تایمهای مخصوص بخودبابت تفاوت شب وروزنیزدرارتباطیم فقط داخل رومیگم ساعت ۶ دریک گستره بزرگ چه مقدارخدمات قابل بهره برداریست وچه میزان درپرت بودجه مان اثرگذاره بایک حساب سرانگشتی ویک آمارگیری ذهنی ومقداری واقعییت نگری متوجه یک هدرفت بیت المال خواهیم شد.
متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
به خدا محرابیان این قدر برق مصرف می کنم تا تو یکی رو استیضاح کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
محرابیان میدونی چه بلایی سر زندگی ، همسر و فرزند یه زن متاهل و کارمند میاد که ۵ صبح بیدار شه که ۶ سرکار باشه، منی که نه سرویس دارم، نه ماشین چه جوری تو اون تاریکی برم سرکار؟؟؟؟؟؟؟ حداقل بگو زنا ۸ صبح نه ۶ صبح؟؟؟؟؟ آخه تو ۴ تا مشاور آدم حسابی دورت نیست بهت مشاوره بدن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
محرابیان یه تبصره اضافه کن به بخشنامت: فقط شامل مدیران ، چون مدیر اتاقش ۴۰ چراغه، اسپیلیتش روشنه هیچ غلطی هم نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
بزک نمیر بهار میاد.الان ماه مبارک رمضان به حرمت این ماه و روزه دارانش کمی ساعتها را از صبح و عصر تقلیل می دادید بعد نوبت تابستان هم میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
جالبه بعضیا نوشتن همون ساعتو میکشیدیم جلو
خوب چه فرقی میکنه گل من؟
وقتی آفتاب زد میری سر کار، حالا ما اون لحظه رو ساعت ۷ صدا کنیم یا ساعت ۶ چه فرقی داره؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
طرح خوبیه ولی در شهرستان ارومیه آذربایجان غربی که تجربه این طرح سالهای پیش بوده بی آرتی یا مترو نیست،فقط اتوبوس شهری هست آن هم متاسفانه اصلا اتوبوس ها کار خودشون رو دیر شروع می کنند البته این موضوع رو چند بار از بازرسی اتوبوسرانی پیگیری کرده ایم خودشان قبول ندارند و اعلام می کنند که اتوبوس ها از ساعت اولیه شروع به فعالیت می کنند ولی در عمل اینطوری نیست.همه ی کارمندها ماشین ندارند و یا مثل بعضی از آقایان راننده دنبالشون نمیره پس تکلیف بی خودرو ها چی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
احسنت کاملا موافقم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
ساعات کار ادارات واقعا نبایستی بیشتر از نیم ساعت باشه؛ اداراتی که صرفا اموال بیت المال رو هدر میدن و کارایی هم ندارن، ارباب رجوع رو هم که اصلا آدم حساب نمیکنن چون هر کار خلافی هم که ازشون سر بزنه باز هم حقوقشون قطع نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
فایده ادارات دولتی چیه اصن ، تعطیل کنید همه چی غیرحصوری کنید بره
Iran (Islamic Republic of)
حاج احمد
۱۳:۰۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
مسخره تر از این میشه مگه 6 صبح چه غلطی میخواین بکنین هم ملت اذیت میکنینن هم الکیه اون ساعت چه ارباب رجوعی میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
در ایام تابستان و پیک مصرف برق ساعت کار ادارات از 9 صبح تا تا 12 ظهر باشه خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
چشم اطاعات امر می شود
بهار تابستون بخاطر مصرف آب برق
زمستونم بخاطر مصرف گاز
نظرت چیه؟
اگر سخته برای شما ها میخای کلا تعطیلش کنیم راحت تو خانه بشینید ماه به ماه حقوق به حسابها واریز بشه!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
بیشتر ادرات میری یارو یا نیست یا تو جلسه اس یا داره صبحونه کوفت می کنه یا رفته مرخصی ساعتی یا نیستش کلا
یه مشت شکم پرست تو اداره جات لنگر انداختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
واقعا چرا بایستی برای صبحانه خوردن تو ادارات حقوق هم بگیرن !
اون هم از بیت المال !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
این حرف شما توهین به تمام کارمندانی هست که دارن صادقانه کار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
وقتی تصمیمات عجولانه و غیر اصولی شما رو می بینیم : یاد کارتون پت و مت و کارهایشان می افتیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
اگه ساعت، یک ساعت جلو میرفت که بهتر بود،به عنوان مثال اگه شخصی کار اداری در تهران داشته باشه و از شهرستان بخواد یکروزه بیاد،تا برسه تهران ،ادارات تعطیل شدن،با این مخارج بالا باید بیخودی تهران بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
ببخشید قانون ساعت کاری 7 ساعته یا 8 ساعت؟؟
کارگران در شغل های مختلف زیر آفتاب برف بارون سرما گرما گرد خاک آلودگی هوا و صوتی الا آخر قانون کار 8 ساعت
بعد کارمند کت شلوار پوشیده توی ادارات سازمان های مختلف نه آفتاب مهتاب می بینه توی گرما زیر باد کولر توی سرما زیر باد گرمای بخاری و کولر گازی نه گرد خاک 7 ساعت کاری که از این 7 ساعت یک ساعت برای خوردن صبحانه در اداره!! نماز سرویس بهداشتی کم شود میشه 6 ساعت!!!!!
تازه می خواهند طرح تعطیلی دو روز در هفته تصویب کنند و ساعت کاری باقی روز ها از 8 صبح تا 4 بعد از ظهر!!!
وقتی مشکل از زیربناست این راه حل ها مسکنی موقتی بیش نیست بجای حل مشکل از پایه همش درجا می زنند و مسکن مقطعی
همین زمستان با تعطیلی کل اداره جات مدارس و برخی صنایع پشت سر گذاشتیم به این زودی فراموش شد!!؟
وقتی اداره جات، سازمان ها، بانک ها شرکت ها، و باقی سازمان های دولتی که نصف بیشتر مصارف انرژی بدست آنهاست و بهای این مصرف از جیب پرداخت نمی کنند از بودجه مملکتی استفاده می کنند یعنی رایگان رایگان مطمئن باش هیچ کارمندی بفکر صرفه جویی در مصرف انرژی انجام نمی دهد حالا حالاها هر سال بیشتر از سال قبل مصرف بیشتر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
در حال حاضر حقوق کارگر از کارمند بیشتره - عیدی 5 برابر کارمند می گیرن - حق مسکن دارن - حق ایاب و ذهاب و یا سرویس رفت و آمد دارن - پاداش ها و بن های مختلف از جمله خوارو بار دارن که کارمند نداره - اضافه کار های خوبی دارن و ... لذا برای کارمند از این چیزا خبری نیست دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
ناشناس‌عزیز. چطور میدونی کارمند به فکر صرفه‌جویی نیست؟ من کارمندم راس ساعت ۲ سیستم مربوطه رو خاموش میکنم باور کنید از آب اداره طوری مصرف میکنم که حتی به قطره هم هدر نره اتاق رو هم خاموش میکنم اعتقاد دارم از بیت‌الماله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
ناشناس 11:39
حقوق یک کارگر با پایه حقوقی که امسال تازه شده 7 میلیون از یک کارمند بيشتره!!!؟!
عیدی پنج برابر!! یعنی یک کارگر 30_40 میلیون عیدی گرفته!!؟؟
حق ایاب ذهاب دارند در عوض کارمند خودرو شخصی داره
کارگران اضافه کار دارند یعنی کارمندان ندارند پس اون دستگاه حضور غیاب دم در اداره ها که ساعت میزنه واسه خالی نبودن عریضه است!!؟؟
ارباب رجوع کارش به کارمند گیر باشه باید حق شیرینی پول چایی بچه هارو بده اما واس کارگر تره هم خورد نمی کنند که بماند میگن وظیفته!!
کارمند فیش حقوقی و دست چک داره راحت می تونه تسهیلات بگیره اما کارگر برای دریافت تسهیلات باید دنبال کارمند فیش حقوقی دار دسته چک دار بگرده
کارگر از وقتی پاشو میزاره محل کارش ده تا آقا بالاسر داره تا کارشو انجام بده از زیر کار در نره اما کارمند یا در حال صبحانه خوری توالت جلسه مرخصی ساعتی وقت نماز غیره عمر مفید کاری در روز یک کارمند 2_3 ساعته
کارمند فیش حقوقی دست چک داره میره بازار قسطی خرید میکنه فروشنده هم میکشه رو جنس قیمت ها خود به خود بالا میره بعد کارگر باید بره نقد جنس کالایی که به لطف کارمند رفته بالا خرید کنه
سن بازنشستگی یک کارمند پشت میز نشسته با یک کارگر بماند که اختلافی نداره جز چند شغلی که جز مشاغل سخت اعلام شده!!
و خیلی مقایسه های ديگه که طولانی میشه
Iran (Islamic Republic of)
کارمند بیچاره
۰۷:۴۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
جان مادرتون همون ساعتارو بکشید جلو پدر ما رو درآوردن- بابا ما از روستا چجوری بیاییم 8 کیلومتر انوررتر نه ماشین هست نه سرویس هست چجوری ساعت 6 اداره باشیم شدیم موش آزمایشگاهی ما کارمندا
Germany
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
برق منازل قطع نشد اما شهرک های صنعتی سیمان ها و فولاد ها دو روز در هفته تعطیل بود.
Germany
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
برق منازل قطع نشد اما شهرک های صنعتی سیمان ها و فولاد ها دو روز در هفته تعطیل بود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد ت
۰۷:۱۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
6 بامداد؟ اقای وزیر می خواهید تشک و لحافمان را بیاریم و شبم اتراق کنیم در اداره؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
واقعا که. ساعت 6 هم ساعت شروع کار میشه؟ مملکت با این تصمیمات رو به قهقراست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
فقط زورتون به کارمند رسیده ...!!! اگر می خواهید ساعت ۳ نصف شب بیاییم و که جبران بی تدبیری مدیران صنعت برق شود این مملکت بهشت مدیران بالادستی است هرکاری کنند هیچ توبیخی در کار نیست و کل مملکت باید جبران کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
کاش ایرانی ها در مصرف انرژی کمتر اسراف می کردند.
Iran (Islamic Republic of)
کارمند کوچولوی بی سرویس
۰۰:۲۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
فکر رفت و امد کارمندان هم کردین؟ منی که یک ساعت بیشتر تو راه هستم تا برسم اداره از کدوم ..... اون موقع صبح وسیله نقلیه پیدا کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
ساعت شش کی میره سرکار؟ همون هشت میرسن کارمندا.
بعدم نگهبانی اسپیلت رو از همون صبح روشن میکنه که یه وقت بد نگذره بهشون. بخصوص امثال بانک و پتروشیمی و شرکت نفت و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
یعنی شروع شد فاجعه ادارات مصرفی،هر اتاق یه کولر روشن ،طلق معمول کارمند هم جلسه هست کولر روشن اقا وخانم جلسه. جلسه هم تمام نمی شود که... این همه جلسه هم به جز پول شرکت در جلسه هیچ نتیجه ندارد.. دولت بدون هیچ نتیجه اسراف کارترین قسمت کشور هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
4 بامداد تا 11 بهتره !!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
چشم.
پیشنهاد خوبیه،بررسی میشه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
فقط فکر برق هستید تا مردم و کارگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
فکر کنم شبا دیگه باید اداره بخوابیم آخه کی 5 صبح بیدار میشه
Germany
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
باید مغازه ها از ساعت ده شب بسته باشنو مثل المان!
شیفت کتری باید تز دت صبح باشه تا ده شب!
جمعه ها هم بسته!
به جز رستوران ها و فست فوت ها!
این جوری هم به خانواده می رسند هم مصرف انرژی تا بیست تا چهل درصد کمتر میشه!
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۱:۵۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
همینطوری توی ادارات دولتی کاری صورت نمیگرفت، الان که هم ساعت کاری ها کم شده و هم صبح زود قرار دادن این ساعتها بر این اساس هست که کارمندا خواب میمونند، رئیس جلسه اس یا هر صدمه که می‌تونن به ارباب رجوع بزنن.
ما هنوز یک کارت سوخت را نمیتونیم به صورت آنلاین دسترسی داشته باشیم که صادر شده یا نشده یا اعلام مفقودی به صورت آنلاین بدیم و یا در چه مرحله ای از صدوره، این کوچکترین کاری که هنوز دولت الکترونیک انجام نداده.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
رشد تولید چطور میتونه انجام بشه وقتی اولین جایی که آب و برقش قطع میشه تولیده
آخرین اخبار