رئیس منطقه پنج سازمان بازرسی کل کشور مطرح کرد؛

سازمان بازرسی کل کشور در کنار دستگاه‌های اجرایی

رئیس منطقه پنج سازمان بازرسی کل کشور گفت: بازرسی کشور به منظور کمک به حل مسائل در کنار دستگاه‌های اجرایی است.

آقای قاسمی وند در دیدار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: وظیفه ذاتی سازمان بازرسی نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است و برای دستیابی به اهداف مشترک که همان خدمتگزاری به مردم است باید حرکت جمعی داشته باشیم و از اقدامات جزیره‌ای و انفرادی که مانع از دستیابی به هدف می‌شود خودداری کنیم.

وی بر ضرورت همکاری تمام نهاد‌های متولی برای تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: یکی از شاخص‌های مهم اقتصاد موضوع تولید است چون تولید و رشد آن برای محکم شدن پایه‌های اقتصاد لازم است.

آقای قاسمی وند با اشاره به اهمیت تسهیل امور و رفع موانع فعالیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی افزود: با توجه به این که بخش‌های صنعت، معدن و تجارت بسیار گسترده و متنوع و سازمان صمت به صورت مستقیم با سفره مردم در ارتباط است بر این اساس باید اقدامات ویژه‌ای برای تسهیل امور مردم انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در بخش صنعت در بسیاری از شاخص‌ها جزو سه استان برتر کشور هستیم افزود: رکورد تولید ۳۱ هزار دستگاه تراکتور، رکورد ۳۵ ساله تولید گیربکس در شرکت چرخشگر، رکورد تولید موتور در شرکت ایدم و افزایش ظرفیت تولید شیشه در استان به ۲ برابر سال‌های گذشته تنها بخشی از رویداد‌های مطلوب در بخش تولید و صنعت استان در سال گذشته است.

آقای پرنیان افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۷۰ طرح در حال اجرا در استان وجود دارد که براساس شعار امسال، بهره برداری از ۵۰۰ واحد صنعتی جدید و ۴۰۰ واحد توسعه‌ای تدوین و ۳۰ ابرپروژه جدید برای استان تعریف شده است.

وی اصناف را پیشانی اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت: ۹۰ درصد شکایات مردمی در سامانه ۱۲۴ از اقلامی مانند نان و میوه و ۱۰ درصد باقی مانده از سایر کالا‌ها است که در این زمینه قانون گذار این موارد را در حوزه سازمان جهاد کشاورزی تعریف کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.