۲۱ هزار بسته معیشتی توسط بسیج سازندگی در لرستان توزیع می‌شود

مسئول بسیج سازندگی لرستان گفت: ۲۱ هزار بسته معیشتی امروز توسط بسیج سازندگی در حاشیه شهرها، مناطق روستایی و عشایری لرستان توزیع می‌شود.

سرهنگ احسان جهانبخش مسئول بسیج سازندگی لرستان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهارداشت: امروز به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) ۲۱ هزار بسته معیشتی در قالب یک رزمایش، بین نیازمندان استان لرستان توزیع می‌شود.

او ارزش مجموع این ۲۱ بسته معیشتی را حدود ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومن برشمرد و افزود: ارزش ریالی هر بسته نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که شامل برنج، مرغ، روغن، حبوبات، خرما، ماکارونی و رب گوجه فرنگی می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی لرستان عنوان کرد: این بسته‌های معیشتی امروز صبح توسط حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج، بین مردم حاشیه شهرها، مناطق روستایی و عشایری توزیع می‌شود.

او با اشاره به اینکه در شب عید نوروز نیز دو هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در استان توزیع شد گفت: علاوه بر این حدود سه هزار بسته معیشتی توسط حوزه‌های مقاومت بین مردم توزیع شد که شامل طبخ و توزیع غذای گرم و ذبح گوسفند می‌شد که برخی از این اقلام توسط خیران محله تهیه شده بود.

جهانبخش تصریح کرد: امسال در رزمایش نوروزی نیز ۴۶۲ گروه جهادی در سراسر استان به صورت گروه‌های محلی فعالیت‌های جهادی مختلفی انجام دادند.

او بیان کرد: حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در رزمایش نوروزی و در مناطق محروم کار‌های جهادی انجام دادند.

مسئول بسیج سازندگی لرستان اظهارداشت: امسال برای ایام ماه مبارک رمضان دو موکب در خرم‌آباد برپا شد که در این موکب‌ها جهادگران اقدام به توزیع نذری و افطاری می‌کردند و همچنین به مسائل فرهنگی، حجاب و عفاف نیز پرداخته می‌شد.

اواظهارداشت:در راستای فرمایش مقام معظم رهبری از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۱۱ هزار و ۳۳۰ بسته معیشتی توسط ۲۸۵ گروه جهادی در استان لرستان توزیع شده است.

جهانبخش افزود: این ۲۸۵ گروه جهادی در تمام روستاها، پایگاه‌های مقاومت عشایری، محلات و شهر‌ها حضور دارند و این فعالیت‌های جهادی را انجام می‌دهند.

او  گفت: توزیع هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه، آزادی ۲۳۰ زندانی، تجلیل از هزار پرستار در زمان کرونا، تامین هزار مسکن برای محرومان، ساخت سرویس بهداشتی و حمام در مناطق روستایی از جمله اقداماتی بوده که توسط بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی انجام شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.