مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از رسیدگی به ۶۱۲ پرونده تخلف بخش حمل و نقل جاده‌ای استان طی سال گذشته خبر داد.

فریبرز کرمی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ به‌منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای برون‌شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه در ارائه خدمات مطلوب به هموطنان است.

وی افزود: طی سال گذشته ۲۰ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به‌عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر و تعداد ۱۸ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ به‌عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل عمومی جاده‌ای کالا و مسافر تشکیل شده است.

کرمی گفت: جلسات کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل جاده‌ای برون‌شهری برگزار می‌شود و بر همین اساس در سال گذشته، ۱۱ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ در حوزه شرکت‌های حمل و نقل کالا تشکیل و به ۱۰۴ پرونده تخلف رسیدگی شد که ۷۲ شرکت جریمه، سه شرکت تذکر، ۲۵ شرکت برائت و چهار شرکت حمل و نقل کالا غیرفعال شدند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، هفت جلسه کمیسیون ماده ۱۲ نیز برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل مسافر تشکیل شده که در این جلسات به ۵۳ تخلف رانندگان حوزه مسافر رسیدگی شد و در این جلسات ۳۲ شرکت جریمه شد به یک شرکت تذکر کتبی داده شد، یک شرکت مسافربری غیرفعال و ۱۹ شرکت رأی برائت گرفتند.

کرمی خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۰ جلسه کمیسیون ماده ۱۱ برگزار شد و به تخلفات ۴۵۵ راننده بخش کالا و مسافر رسیدگی شد که در حوزه رانندگان کالا طی،۱۲ جلسه به تخلفات ۳۴۵ راننده رسیدگی شد و از این تعداد به ۲۷۶ راننده تذکر داده شد، کارت هوشمند ۴۲ راننده غیرفعال و ۲۷۶ راننده نیز تبرئه شدند و در حوزه رانندگان حمل و نقل مسافربری، تعداد هشت جلسه تشکیل و به تخلف ۱۱۰ راننده رسیدگی شد که ۵۳ راننده تذکر، برای ۲۰ راننده غیرفعال کارت هوشمند صادر شد و ۳۷ راننده رأی برائت گرفتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اختیارات تفویض شده به استان، برای رانندگانی که دارای تخلف حمل و نقلی بوده‌اند تعلیق چند ماهه کارت هوشمند رانندگان در نظر گرفته و آراء مربوطه ابلاغ شده است.

کرمی با تأکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل و نقل جاده‌ای و رضایت آنها، اذعان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بر فعالیت‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای برون شهری نظارت مستمر دارد برهمین اساس شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ شکایات خود را برای رسیدگی به اداره کل منعکس کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.