تمدن غربی کرامت انسانی را از جامعه بشری گرفته است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هدیه تمدن غربی به جامعه بشری از دست رفتن کرامت انسانی است افزود: جدایی بین فرزندان و خانواده‌ها و از بین رفتن حیات واقعی انسانی نتیجه تمدن غربی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم عضو مجلس خبرگان رهبری بعداز ظهر چهارشنبه در بیان نکات تفسیری جز چهاردهم قرآن کریم قبل از آئین ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در جمع زائران گفت: خداوند در آیات ۵۸ و ۵۹ سوره نحل داستان زنده به گور کردن دختران در دوران جاهیلت را بیان فرموده است که در آن زمان برای زنان و دختران ارزشی قائل نبودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اسلام این نگاه را نفی کرده و ملاک برتری بین زن و مرد را تقوا برشمرده است.

حاج ابوالقاسم با بیان اینکه دنیای غرب نیز امروز فطرت معنوی دختران را زنده به گور می‌کند عنوان کرد: خداوند سرمایه‌های زیادی در اختیار بانوان قرار داده که می‌تواند به استحکام بنیان خانواده کمک کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سازمان ملل متحد در خصوص سواد بانوان، کشور ایران را جز با سوادترین کشور‌های اعلام کرده است در حالی که بانوان ایران در قبل از انقلاب اسلامی جز بی سوادترین کشور‌ها بوده اند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: تعداد متخصصان مرد در کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی سه برابر، اما تعداد پزشکان و متخصصان زن ۱۲ برابر شده است که این امر نشان از توجه ویژه جمهوری اسلامی به زنان بوده است و عملکرد انقلاب اسلامی در زمینه بانوان آنقدر درخشان بوده که نشریه نیویورک تایمز می‌نویسد انقلاب ایران نقطه عطفی برای زنان در تمامی زمینه‌ها بوده است که به همین دلیل باید قدردان این انقلاب و جمهوری اسلامی باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب حجاب را واجب شرعی و قانونی برشمردند تا شخصیت واقعی زنان به جای نگاه لذت جویانه دیده و استعداد‌های بانوان شکوفا شود.

حاج ابوالقاسم عنوان  کرد: یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند، نعمت امتداد نسل است که در آیات سوره نحل آمده و خداوند از انسان می‌خواهد در قبال نعمت‌ها شکرگذار باشند که نعمت فرزند و نوه از جمله آنان است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: خداوند به نعمت همسر، فرزند و نعمت نوه در آیه ۷۲ سوره نحل اشاره می‌کند و در ادامه گسترش روزی مادی و معنوی را وعده می‌دهد که این فراز می‌تواند در ارتباط با کانون خانواده باشد که این امر موجب افزایش رزق و روزی می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: از بخش پایانی این آیه شریفه می‌توان فهمید که اگر کسی نعمت ازدواج و فرزند را ترک کند به سمت باطل گرایش یافته است و این کار او کفران نعمت به شمار می‌شود.

او افزود: اگر انسان نعمت تشکیل خانواده را کفران و روش‌های دیگر را برگزیند هیچ جایگزینی به جای خانواده نمی‌تواند داشته باشد که در این صورت امتداد نسل صورت نخواهد گرفت.

حاج ابوالقاسم بیان کرد: امام علی (ع) فرمودند اگر خداوند به بنده‌ای اراده خیر کند او را نمی‌میراند تا جانشینانش را به او نشان دهد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: متأسفانه این موضوع در جوامع غربی مورد غفلت قرار گرفته است که بر اساس آمار‌های معتبر نرخ طلاق در اروپا ۲۵۱ درصد افزایش یافته است و امروز به ۴۴ درصد رسیده است.

او گفت: کسانی که در مسیر تغییر به سمت غرب هستند بدانند که امروز ارزش‌های غربی اینگونه است و تمدن غربی بزرگترین جنایات را علیه بشریت کرده و همجنس گرایی و نگهداری حیوانات را به جای فرزندآوری تبلیغ می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هدیه تمدن غربی به جامعه بشری از دست رفتن کرامت انسانی است افزود: جدایی بین فرزندان و خانواده‌ها و از بین رفتن حیات واقعی انسانی نتیجه تمدن منحوس غربی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار