نیاز سالانه اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به ۲۵۰ هزار تن کود

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سالانه ۲۵۰ هزار تن کود برای اراضی کشاورزی استان نیاز است که از این میزان در سال گذشته ۱۱۵ هزار تن اختصاص داده شده است.

محمود مظلومی سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه مصرف سرانه کود در استان کاهش یافته است، گفت: مصرف بهینه کود‌های شیمیایی در سلامت محصولات، محیط زیست و جامعه نقش بسزایی دارد و در این راستا مصرف کود در اراضی کشاورزی بر اساس نیاز واقعی خاک و گیاهان باید انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش سهمیه کودی استان نقش مؤثری در کمک به تحقق شعار سال و رشد تولید خواهد داشت، افزود: سال گذشته ۱۱۵ هزار تن سهمیه به استان ابلاغ شد که معادل ۴۳ درصد نیاز کودی استان بود.

مظلومی اضافه کرد: در اواخر سال ۱۴۰۱، اوج حمل و نقل کود به انبار کود کارگزاران در سطح شهرستان‌ها روزانه حدود ۸۰ تن بود، اما درحال حاضر این روند به ۳۸۰ تا بیش از ۴۰۰ تن در روز افزایش یافته است.

به گفته سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی، استفاده از ظرفیت اتحادیه‌های تعاون روستایی در دهستان‌ها برای سهولت توزیع بهینه کود و نهاده‌ها در بین کشاورزان ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.