پذیرش ۳۸۱ دانش آموز قزوینی در مدارس استعداد‌های درخشان

رییس اداره استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش و پرورش قزوین از پذیرش ۳۸۱ دانش قزوینی در مدارس استعداد‌های درخشان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ خبر داد.

حسین کریمی رییس اداره استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش و پرورش قزوین از پذیرش ۳۸۱ دانش آموز قزوینی در مدارس استعداد‌های درخشان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۸۰ دانش آموز مربوط به پایه هفتم و ۱۰۱ دانش آموز مربوط به پایه دهم هستند.

کریمی افزود: هم اکنون ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم آغازشده و تا روز جمعه ۲۵ فروردین ماه از طریق سامانۀ ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود.

وی، آزمون ورودی این مدارس را در تیرماه اعلام کرد و افزود: آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان پایه هفتم اول تیر و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم دوم تیرماه برگزار خواهد شد.

کریمی تصریح کرد: هم‌اکنون یک هزار و ۶۱۵ دانش آموز در مدارس استعداد‌های درخشان استان قزوین مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۶۸۹ دانش آموز دوره اول متوسطه و مابقی در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

این مسئول، شناسایی و هدایت استعداد‌های درخشان و توانمندسازی آن‌ها را از مهم‌ترین اهداف این مدارس دانست و افزود: ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به دانش‌آموزان دارای استعداد‌های برتر و رشد و شکوفایی این استعداد‌ها از مهم‌ترین رسالت مدارس استعداد‌های درخشان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به فعالیت چهار مدرسه استعداد‌های درخشان در استان، تصریح کرد: قزوین دارای ۲ دبیرستان متوسطه اول و ۲ دبیرستان متوسطه دوم مربوط به استعداد‌های درخشان ویژه دختران و پسران فعال است.

کریمی یادآور شد: ثبت‌نام در دوره دوم متوسطه به صورت تکمیل ظرفیت خواهد بود.

استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.