استاندار هرمزگان گفت: مشکلات زیرساختی سه روستای واقع در ارتفاعات کوه گنو در کوتاه مدت رفع می‌شود.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان به همراه احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری استان با حضور در ارتفاعات کوه گنو از روستای چاهو بازدید و با مردم این منطقه دیدار و گفتگو کرد.

مهدی دوستی گفت: این روستا‌ها مسائل و مشکلات مختلفی در حوزه آب، ارتباطات و جاده دارند و اصلی‌ترین چالش مردم این روستا‌ها تعارضات و تناقضاتی است که بین محیط زیست، گردشگری و ادارات مختلف وجود دارد.

او گفت: حل این چالش نیازمند تشکیل یک کارگروه ویژه است که مصوب شد که این کارگروه با حضور دستگاه‌های مورد نظر، یکی از معاونان و نماینده روستا‌ها تشکیل و با فوریت جلسات خود را آغاز و برای حل این تعارضات و تناقضات موجود راه حل ارائه دهند.

استاندار هرمزگان گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز مردم این روستا‌ها به فوریت در کوتاه مدت ظرف ماه‌های آینده ایجاد خواهد شد و بحث تناقضات نیز امیدواریم به سرعت حل و فصل شود.

دوستی گفت: در حوزه تامین آب آشامیدنی نیز مقرر شد که با انجام مطالعه، برآوردی برای هزینه‌ها صورت گیرد و با توجه به این برآورد اعتباری برای حل مشکل تامین آب این روستا‌ها نیز مصوب خواهد شد و تخصیص می‌یابد.

او گفت: ارتفاعات گنو پتانسیل بسیار ویژه و بی نظیری برای گردشگری دارد که می‌توان با ایجاد تله کابین و هتل به رونق گردشگری در این منطقه کمک کرد، ساخت هتل نیازمند اخذ مجوز از محیط زیست است، ولی برای ایجاد تله کابین مصوب شد که با جذب مشاور، کار طراحی انجام و یک طرح جامع گردشگری برای این منطقه ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.