۱۳۰ هکتار گلخانه در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳۰ هکتار گلخانه با هدف افزایش بهره‌وری در تولید و استفاده بهینه از منابع آبی در این استان در حال ساخت است.


امان الله طوقی با اشاره به اهمیت گلخانه‌ها در کشاورزی اظهارداشت: با توجه به چالش کمبود آب، تغییر الگوی کشت ضرورت دارد به طوریکه توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌ها به اصلاح الگوی کشت و افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: هم‌اینک حدود ۳۸۵ هکتار گلخانه در سیستان و بلوچستان فعال است که سالانه ۷۳ هزار تن انواع محصول نظیر گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل دلمه‌ای، بادمجان، توت فرنگی، سبزیجات برگی روانه بازار مصرف می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش بهره‌وری، امکان کاشت و برداشت محصول در تمام فصول، امکان پرورش محصولات خارج از فصل و اقلیم، قابلیت مقابله با تهدیدات و خسارات به خاطر امکان کنترل‌ و اقدامات پیشگیرانه را از مزایای کاشت گلخانه‌ای در استان ذکر کرد و افزود: گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل دلمه‌ای، بادمجان، توت فرنگی، سبزیجات برگی و گل رز عمده محصولات تولیدی گلخانه‌های این استان هست که بخش توجهی از این محصولات نظیر گوجه فرهنگی به خارج کشور صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار