نذری از نوع خون، با هدف رفع نیاز بیماران در شب قدر

افراد در شب های قدر اقدام به اهدای خون با هدف رفع نیاز بیماران کرده و ثواب این کار را به رفتگان و والدین خود تقدیم می‌کنند.

با فرا رسیدن شب‌های قدر ذهن انسان یاد انجام کارهای خیر برای آخرتش می شود. شب‌های قدر به نوعی فرصتی برای اندوختن توشه افراد برای آخرت خواهد بود و به همین دلیل توصیه شده تا با شب زنده‌داری و طلب مغفرت از درگاه خداوند متعال توشه آخرت خود را افزایش دهند.

اهدای خون با هدف رفع نیاز بیماران به این ماده حیاتی انجام می‌شود و این کار خیر باعث کسب توشه ای برای آخرت خواهد بود. به همین دلیل همیشه افراد زیادی در شب‌های قدر و با نیت‌های خالص اقدام به اهدای خون خود می‌کنند تا این کارشان سبب رفع احتیاج بیماران و نیازمندان شود.

نذری از نوع خون، با هدف رفع نیاز بیماران در شب قدر

سید منتظر شبر، مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: یکی از فرهنگ‌‌های مردم نوع دوست کشور، اهدای خون در شب‌های ماه مبارک رمضان به خصوص شب‌های قدر است. پایگاه‌های انتقال خون  تا پایان مراسم شب قدر  پذیرای افراد خیر و نوع دوست فعال هستند.

به گفته وی در استان تهران ۱۵ مرکز انتقال خون آماده خدمت رسانی به مردم نوع دوست هستند. خون و فرآورده‌های خونی، موادی حیاتی هستند که محصول جایگزینی نداشته و برای رفع نیاز بیماران از مردم خیر تقاضا می‌شود در امر اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

او بیان کرد: در حال حاضر پلاکت‌های اهدایی مردم خیر به دلیل عمر کوتاهشان بلافاصله مصرف خواهند شد. به طور کلی در ایام  ماه رمضان میزان مراجعه کاهش پیدا می‌کند  و همین امر باعث شده تا  میزان ذخایر خون استان با تعداد درخواست‌ها تناسب نداشته باشد. از مردم خیر خواه تقاضا دارم که مشارکت بیشتری در این کار خیر داشته باشند.

نذری از نوع خون، با هدف رفع نیاز بیماران در شب قدر

علی، یکی از اهداکنندگان خون گفت: پدرم در تصادف نیاز فوری به خون پیدا کرد که با اهدای مردم خیّر، نیازش سریعا برطرف شد و من به این نیت به مرکز انتقال خون، جهت انتقال خون مراجعه کردم تا بتوانم نیاز بیمار و دردمندی را برطرف کنم. او ادامه داد: من یک جوان ۳۰ ساله هستم و به هم سن و سال‌های خود توصیه می‌کنم اقدام به اهدای خون خود کنند، زیرا بنا بر گفته پزشکان این کار باعث پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شود و خون ماده‌ای است که در بدن دوباره تامین می‌شود و مردم نباید نگران کم‌خونی خود باشند.

ایرج درباره کار خیر اهدای خون گفت: من در شب قدر به نیت شفای بیماران اقدام به اهدای خون خود و ثواب این کار را به شهدا و رفتگانم تقدیم می‌کنم. او ادامه داد: من به افراد و به خصوص جوانان توصیه می‌کنم خون خود را اهدا کنند تا نیاز بیماران به فرآورده‌های خونی برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فردین علیزاده
۲۱:۱۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
لطفا ادرس مراکز انتقال خون رو به اطلاع همه برسونید ممنون...
آخرین اخبار