سیل بیش از سه میلیارد تومان به بخش بیارجمند و مرکزی شاهرود خسارت زد

سرپرست جهاد کشاورزی شاهرود گفت: جاری شدن سیل بر اثر بارش‌های بهاری در بخش بیارجمند و مرکزی شاهرود سه میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان خسارت زد.

حمید آقابیگی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود افزود: خساراتی ناشی از سیل به قنات‌ها، راه‌های دسترسی و تاسیسات زیربنایی مانند دامداری‌ها، در بخش بیارجمند و مرکزی شهرستان شاهرود طی چند روز گذشته وارد شد.

وی با بیان اینکه جاری شدن سیل به چهار رشته قنات به طول یکهزار و ۵۹۰ متر خسارت زد، ابراز کرد: خسارت ناشی از سیل به این قنات‌ها سه میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان برآورد شد.

آقابیگی با اشاره به اینکه ۵۰۰ متر از جاده فرعی دسترسی نیز بر اثر سیلاب خسارت دید، اظهار کرد: برای بازسازی این راه فرعی حدود ۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود ادامه داد: به هفت مورد تاسیسات زیربنایی شامل دامداری‌ها نیز خسارتی معادل ۳۵ میلیون تومان وارد شد.

 سرما و برودت هوا در روز‌های بهاری ۱۴۰۲ خسارتی معادل ۵۰۰ میلیارد تومان به باغ‌‎های منطقه بسطام و کلاته‌های غربی این شهرستان وارد کرد.

هر ساله سرمای غیرمنتظره و بارش‌های ناگهانی و رگباری بهاری خسارات جدی به کشاورزی شرق استان سمنان وارد می‌کند و امسال نیز باغ‌های زردآلو بیشترین خسارت را در این زمینه داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.