حجاب خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: عفاف و حجاب خط قرمز دانشگاه است و باید در ارکان مختلف دانشگاه رعایت شود.

هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در نشست هم اندیشی و پاسخ به سوالات پرتکرار و شبهات در مورد عفاف و حجاب، مساله عفاف و حجاب را خط قرمز دانشگاه دانست و اظهارداشت: همه باید آمر به معروف باشیم و در ارکان مختلف مدیریتی دانشگاه این مهم را رعایت شود.

او با تاکید بر هماهنگی بین بخشی و ایجاد وحدت رویه برای حل این معضل، اظهارامیدواری کرد: از انفعال چندماه گذشته خارج شویم و با روش غیرتنش زا به صورت کشوری و ملی ترسیم خطوط انجام شود تا وارد کار شویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خطاب به تمام ارکان دانشگاه مسائل فرهنگی را اولویت کار دانشگاه دانست و تاکید کرد: همگی به مقدار مسئولیت مان وظیفه بیشتری در این زمینه داریم.

هاشمی با اشاره به این که بدون تنش و آرام آرام به سمت فضای فرهنگی مناسب پیش برویم گفت: مساله‌ای در این خصوص در دانشگاه وجود ندارد و با ترمیم و بهسازی و با ادامه این جلسات اهداف محقق می‌شود.

او خاطر نشان کرد: مبارزه با تزلزل فرهنگی ایجاد شده از سوی دشمن نیاز به هزینه دارد و باعزم جدی در سطوح مختلف دانشگاه، می‌توان ترمیم فرهنگی را انجام داد.

 لطفی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد نیز در این نشست با اشاره به این که کار فرهنگی نیازمند یک کار تیمی و گروهی است، اظهار امیدواری کرد: اساتید و روسای دانشکده‌ها کلیه قواعد و مقررات طرح انطباق و موازین شرعی را در مراکز درمانی و آموزشی جدی بگیرند و تذکرات لازم داده شود.

در ادامه این نشست اعظم السادات کلاهدوزان، کارشناس دبیرخانه کمیته انطباق دانشگاه، آیین نامه و موازین انطباق براساس ماده ۴۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی را تبیین کرد.

حجت الاسلام مسلم زمانیان، عضوهیات علمی گروه معارف نیز در این نشست در خصوص پاسخ به سوالات پرتکرار و شبهات عفاف و حجاب، به منطق حجاب در اسلام اشاره کرد و گفت: بر اساس نتایج مطالعات انجام شده ۷۰ درصد علل بی حجابی منشا اخلاقی و روانشناختی دارد.

او با بیان اینکه بی حجابی کرامت زن را نابود می‌کند و می‌شکند، افزود: افزایش بی حجابی عدم تعهد مرد را به همراه دارد.

زمانیان در پایان به تقویت روح عبودیت و معاد باوری تاکید کرد و گفت: با این مهم انسان از درون متحول می‌شود.

برچسب ها: عفاف حجاب ، خط قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار