مختومه شدن بیش از ۲۰۰ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران از مختومه شدن بیش از ۲۰۰ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان خبر داد

حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با همکاری اعضای شورای حل اختلاف استان در سال ۱۴۰۱ ،از ۲۲۵ هزار و ۳۶ فقره پرونده وارده محاکم شورای حل اختلاف، ۲۲۶ هزار و ۲۷۶ فقره پرونده با همت و تلاش همکاران شورای حل اختلاف استان مختومه شده است.

او هدف شورا‌های حل اختلاف را ترویج فرهنگ صلح و سازش عنوان کرد و افزود: فعالیت شورا‌ها نقش بسزایی در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها داشته و خود این امر ضرورت وجود شورا‌ها را بیان می‌کند.

حجت الاسلام اکبری گفت:در یک سال گذشته ۱۴۲ هزار و ۱۶۱ پرونده قابلیت صلح وسازش داشته که از این تعداد ۴۵ هزارو ۴۴۴ فقره منجر به صلح و سازش گردیده است.

رئیس کل دادگستری مازندران در خصوص عملکرد و جایگاه شورا‌های حل ختلاف، افزود: خوشبختانه پارسال  اقدامات خوبی در برقراری صلح و سازش و رسیدگی به پرونده‌ها انجام گرفته وامیدواریم این روند در سال جدید روبه رشد باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
با سلام واحترام پرونده در اجرای احکام مدنی ساری بشماره 96/5000 مربوط به دادنامه سال1390میباشد سه هکتار یعنی سی هزار متر زمین بعنوان ماترکه در طبیعت وجود نداشته قاضی دادگاه بدون کارشناسی و تحقیق حکم خلاف واقع صادر نموده سالها پرونده بدون تلکیف در اجرای احکام مدنی شعبه اول دادگستری ساری میباشد مالکین سرگردان هستند حالا صحبت از رضایت مردم میشود به انتظار اجرا در رهنمود و دستور جنابعالی
آخرین اخبار