طرح‌های دانش بنیان در حوزه صنایع جانبی اولویت خاص صمت خوزستان

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: طرح‌های دانش بنیان در حوزه صنایع جانبی نیشکر اولویت خاصی دارند و ان شاءالله بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

حمیدرضا فلاح  مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان درخصوص گسترش صنایع پایین دستی نیشکر گفت: در حوزه نیشکر و صنایع جانبی به ویژه در زمینه باگاس تولیدی نیشکر  اقدامات متعددی در استان صورت گرفته است.

او با بیان اینکه طرح تولید کاغذ از باگاس نیشکر در حال عملیاتی شدن است که پیش بینی می‌شود امسال به بهره برداری برسد، ادامه داد: چندین واحد تولید الکل در استان نیز در حال تامین الکل صنعتی، طبی و بهداشتی هستند.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان می‌گوید: در زمینه تولید صنایع MDF و نئوپان نیز بصورت گسترده در استان سرمایه گذاری شده است و ظرفیت بسیار بالایی در ۲ واحد تولیدی ایجاد شده که  پیش بینی می‌شود امسال نیز یک الی ۲ واحد در این زمینه به بهره برداری برسد.

آقای فلاح با بیان اینکه روند روبه رشدی در حوزه صنایع جانبی داریم، گفت: طرح‌های وابسته به صنایع نیشکر را در سازمان صمت به صورت طرح‌های PFS و   SS آماده کردیم واین طرح‌ها  در اختیار  علاقمندان قرار می‌دهیم و میزان سرمایه گذاری را نیز براساس توان سرمایه گذار مشخص و ظرفیت‌ها نیز معین شده است.

او ادامه داد: برای  متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه صنایع جانبی نیشکر از طریق سامانه بهین یاب مجوز صادر می‌شود و  سرمایه گذاران از حمایت‌های ما در زمینه‌های مختلف ازجمله تسهیلات  بهره‌مند خواهند شد.

  مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: اگر طرح‌های ارائه شده دانش بنیان باشند اولویت خاصی دارند و انشاءالله بتوانیم از این ظرفیت‌ها نیز استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.