تیم ایران در سی و ششمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا، شانس رسیدن به سکوی نخست را از دست داد.

در پایان دیدار‌های مقدماتی پنج وزن دوم رقابت کشتی آزاد قهرمانی آسیا که در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد، علیرضا کریمی در ۹۲ کیلوگرم فینالیست شد، یاسین رضایی و امیررضا معصومی در وزن‌های ۶۱ و ۱۲۵ کیلوگرم به دیدار رده بندی رفتند. ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم و حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز حذف شدند.

در روز اول این رقابت‌ها، تنها رحمان عموزاد به مدال طلا رسید و سایر کشتی گیران همچون مجتبی گلیج نفر سوم جهان و علیرضا سرلک دارنده مدال نقره جهان که از شانس‌های طلا به شمار می‌رفتند به ترتیب سوم و حذف شدند. امیر حسین کاووسی به مدال برنز رسید و مرتضی قیاسی هم عنوانی بهتر از پنجمی را از آن خود نکرد تا در پنج وزن نخست نتایج تلخی رقم بخورد.

این انتظار وجود داشت که آزادکاران پنج وزن دوم نمایش ناامید کننده روز نخست را جبران کنند، اما در عمل این مهم رخ نداد تا شانس قهرمانی ایران از بین برود.

در پایان روز اول رقابت‌ها تیم قزاقستان با ۸۵ امتیاز در صدر قرار گرفت و امشب هم در ۴ وزن فینالیست دارد. تیم ازبکستان با ۷۱ امتیاز در رده دوم قرار داشت و تیم کشورمان نیز با ۶۷ امتیاز، رده سوم را از آن خود کرده بود.

تیم ایران کشتی آزاد ایران که در آسیا صاحب بیشترین عنوان قهرمانی است، در سی و پنجمین دوره این مسابقات که اولان باتور مغولستان برگزار شد با کسب ۶ مدال طلا، ۱ نقره و ۱ برنز و ۲۰۱ امتیاز مقتدرانه قهرمان شده بود.

بنابراین گزارش فینالیست‌های پنج وزن دوم به شرح زیر است:

وزن ۶۱ کیلوگرم:لیو مینقو (چین) – تایربک ژوماشبیک (قرقیزستان)

وزن ۷۴ کیلوگرم:دارخان یسِنگالی (قزاقستان) – گیرین کینوشیتا (ژاپن)

وزن ۸۶ کیلوگرم: علیرضا کریمی (ایران) - عظمت دولت بیکوف (قزاقستان)

وزن ۹۲ کیلوگرم: آرش یوشیدا (ژاپن) -ریضابک ایتموخان (قزاقستان)

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: مونختور (مغول) – باتیرمورزایف (قزاقستان)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار