برگزاری مراسم روز جهانی قدس در سفارت ایران در بلاروس

مراسم روز جهانی قدس در سفارت ایران در مینسک پایتخت بلاروس برگزار شد.

مراسم روز جهانی قدس در مسجد جامع شهر مینسک و به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس برگزار شد. 

در این مراسم که جمعه شب ۲۵ فروردین ماه برگزار شد، سفرای فلسطین، سوریه، پاکستان و نمایندگانی از روسیه، ونزوئلا، سودان، ترکیه، قطر، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان حضور داشتند.

همچنین رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای جمهوری بلاروس (معادل مجلس سنا) و نمایندگانی از احزاب بلاروسی، انجمن اسلامی دانشجویان، مجمع اهل بیت (ع)، دیاسپورا‌های مقیم به خصوص افغانستان، تاتار و باشقیر و چچین نیز حاضر بودند.

در این مراسم بیانیه مشترکی توسط سفارتخانه‌های ایران، فلسطین، سوریه، پاکستان و ونزوئلا در حمایت از آرمان فلسطین و لزوم پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی قرائت شد.

در این مراسم مفتی اعظم مسلمانان بلاروس، سفرای فلسطین و سوریه، قائم مقام مجمع اهل بیت (ع)، نماینده دیاسپورای چچن و نماینده انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی بلاروس سخنرانی کردند.

سخنرانان ضمن گرامی داشت ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری این روز، از جمهوری اسلامی ایران بابت حمایت از مردم فلسطین و از سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس بابت برگزاری این مراسم تقدیر کردند.

سفیر کشورمان در بلاروس نیز با اشاره به ابتکار حضرت امام (ره) حمایت از فلسطین را وظیفه دینی مسلمانان و اخلاقی آزادگان و عدالت طلبان دانست.

علیرضا صانعی تنها راه پیروزی مردم فلسطین را پایداری و مقاومت در برابر اشغالگران دانست و بر حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین تاکید کرد.

برچسب ها: روز قدس ، وزارت خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار