صید بیش از هزار و ۲۰۰ تن انواع ماهيان استخوانی از آب های گلستان

معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات گلستان گفت: صيادان گلستانی هزار و 223 تن انواع ماهيان استخوانی از جمله سفيد، كفال و كپور را از آب های استان صيد كردند.

محسن یحیایی گفت: امسال صیادان استان توانستند در سال صیادی ۱۴۰۱، ۱۶۷ تن ماهی سفید، ۶۱۵ تن ماهی کفال، ۳۷۴ تن ماهی کپور، ۱۹ تن ماهی کلمه و ۴۷ تن سایر گونه‌ها را از آب‌های استان صید کنند.

او با اشاره افزایش صید ماهی در آب‌های استان افزود: خوشبختانه در فصل صید امسال شاهد افزایش ۳۷ درصدی صید ماهیان استخوانی در آب‌های استان بوده ایم.

 یحیایی با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های صیادان و ناظران پره استان جلوگیری از صید بچه ماهیان خاویاری است گفت: در فصل صید ۱۹۳ قطعه بچه ماهی خاویاری غیراستاندارد حاصل از صید ضمنی که در تور صیادان اسیر شده بودند، در دریا رهاسازی شد.

او افزود: همچنین تعداد ۹ قطعه ماهیان خاویاری استاندارد نیز از سوی صیادان پره به مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید مرجانی تحویل داده شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان در پایان با اشاره به نقش ناظرین پره گفت: در مدت زمان صید ۱۹ کارشناس و ناظر در فعالیت‌های صید و صیادی برای نظارت بر رعایت استاندارد‌های صید در کنار صیادان حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.